Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Τρίτη, 13 Ιουλίου 2010

Νέοι ορίζοντες στην εκπαίδευση μέσω της τεχνολογίας

Η ΜΙΧRΟSΟFΤ Κύπρου διοργάνωσε την εκδήλωση «Ημέρα Καινοτομίας στην Εκπαίδευση», η οποία πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 24 Ιουνίου. Σκοπός της διοργάνωσης ήταν να δοθεί βήμα στη δημιουργική ανταλλαγή απόψεων μεταξύ εκπροσώπων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα από τον χώροτης εκπαίδευσης, θέτοντας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις προοπτικές
ενσωμάτωσης της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενώ, παράλληλα, φιλοξένησε μια σημαντική προσπάθεια καταγραφής της πορείας της καινοτομίας σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση στην Κύπρο, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Κοινό σημείο στις τοποθετήσεις όλων των συμμετεχόντων στη συζήτηση, που διεξήχθη, αποτέλεσε η πεποίθηση ότι η επένδυση στην καινοτομία καθίσταται ζήτημα μείζονος σημασίας για τη βελτίωση της ποιότητας της παιδείας, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης, η συζήτηση επικεντρώθηκε σε τρεις θεματικούς άξονες, που αφορούν στο πώς η καινοτομία οδηγεί στην ανάπτυξη, στις νέες τεχνολογίες στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα και στο διαδικτυακό μαθησιακό περιβάλλον ως μέσο για βελτίωση της εκπαίδευσης, τόσο μέσω υπολογιστών όσο και μέσω άλλων τεχνολογικών εφαρμογών. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Επίτροπος
Εκπαίδευσης,Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας της ΕΕ Ανδρούλα Βασιλείου και ο Υπουργός Παιδείας Αντρέας Δημητρίου.
Μεταξύ άλλων, οι ομιλητές συζήτησαν κατά πόσον η οικονομική κρίση έχει επιταχύνει την ανάπτυξη μιας κοινωνίας της γνώσης και καινοτομίας στην Κύπρο και στην Ευρώπη. Ο κ. Δημητρίου μίλησε για τις νέες τεχνολογίες στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ, αναφερόμενος σε νέες εφαρμογές της τεχνολογίας, είπε ότι οι νέοι υπολογιστές δίνουν πρόσβαση σε πραγματικότητες, τις οποίες δεν είναι εύκολο να προσεγγίσουμε με άλλους τρόπους, για παράδειγμα μπορείς να κάνεις ένα ταξίδι μάθησης στη δομή του DΝΑ ή του ατόμου. Αυτές οι τεχνολογίες ανοίγουν καινούριες δυνατότητες σε ένα νέο κόσμο πληροφοριών κυρίως μέσω διαδικτύου, είπε. Προχωρώντας ένα βήμα πάρα πέρα, ο υπουργός σημείωσε ότι δεν είναι αυτονόητο ότι όλα είναι τόσο εύκολα, η τεχνολογία προϋποθέτει ένα επίπεδο κατανόησης της φύσης της γνώσης σε ό,τι αφορά την τεχνολογία και ένα επίπεδο τεχνολογικούυποψιασμού σε σχέση με το εκπαιδευτικό σύστημα, που είχαμε στο παρελθόν. Η τεχνολογία αποτελεί ένα εκπληκτικό εργαλείο για την εκπαίδευση, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους δασκάλους, σημείωσε. «Το μεγάλο μου άγχος ως υπουργός Παιδείας», πρόσθεσε, «δεν είναι για τους μαθητές, αλλά για τους δάσκαλους και τους καθηγητές. Το υπουργείο έκανε ό,τι πιο σύγχρονο μπορούσε να γίνει με τους πόρους, τους οποίους διαθέτουμε, αλλά είναι δύσκολο να συντονίσεις τους εκπαιδευτικούς. Στην Κύπρο υπάρχουν εκπαιδευτικοί που λόγω σπουδών δεν είχαν καμία σχέση με την τεχνολογία, ενώ παράλληλα αντιστέκονται και στην τεχνολογία». Τέλος ο υπουργός είπε ότι στόχος του υπουργείου του είναι να επιχορηγεί στους μαθητές υπολογιστές στη Β’ δημοτικού, τη Β’ γυμνασίου και τη Β’ λυκείου, έτσι ώστε να κρατάμε τους μαθητές σε άμεση σχέση με την εκπαίδευση. Από πλευράς της η κ. Βασιλείου αναλύοντας τι μπορεί να κάνει το εκπαιδευτικό σύστημα, έτσι ώστε να βοηθήσει στην ανάκαμψη της οικονομικής κρίσης, ανέφερε ότι επιβάλλεται να εφαρμοστεί ένα πλάνο επένδυσης στην εκπαίδευση με μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους. Με αυτά τα δεδομένα, η ΕΕ θα μπορέσει να προσφέρει 7 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2020. Εξάλλου, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου Σταύρος Ζένιος μίλησε για το πώς η καινοτομία οδηγεί στην ανάπτυξη, ενώ παράλληλα τόνισε ότι οι παράγοντες, οι οποίοι οδηγούν στην επιτυχία της γνώσης, είναι η καινοτομία σε ό,τι αφορά τις οικονομικές δραστηριότητες, η πίεση σε όλους του Οργανισμούς για τη χρήση νέων καινοτομιών, η θετική αντιμετώπιση σε ό,τι αφορά τη δημιουργία κουλτούρας για τη γνώση, η ευκαιρία για δωρεάν πληροφόρηση, καθώς επίσης η δημιουργία κινήτρων για δημιουργικές δραστηριότητες ενδυνάμωσης της τέχνης και της κουλτούρας μέσα από την τεχνολογία. Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΜicrosoftΚύπρου Γιώργος Λακκοτρύπης είπε ότι, μέσω μιας σειράς δράσεων, βασισμένη σε δύο άξονες, η Μicrosoftπροσπαθεί να δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές να χρησιμοποιήσουν πρωτοποριακά την τεχνολογία, έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητές τους. Πρώτος άξονας είναι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη διαδικασία της μάθησης, ενώ ο δεύτερος είναιη προώθηση της τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών από τους ίδιους τους μαθητές. Όπως ανέφερε, οι δύο αυτοί άξονες εξυπηρετούνται από διάφορα προγράμματα όπως είναι το «Συνεργάτες στη μάθηση», καθώς και άλλα που αφορούν δράσεις γύρω από την εταιρική και κοινωνική ευθύνης της εταιρείας και άλλα. 
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 
Από το: kapistri

Δεν υπάρχουν σχόλια: