Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Σάββατο, 9 Οκτωβρίου 2010

«Το ψηφιακό σχολείο δεν είναι πολυτέλεια»

Μεγάλη συζήτηση γίνεται τον τελευταίο καιρό για τη μεταρρύθμιση στο ελληνικό σχολείο. Ο "μαγικός" όρος που κυκλοφορεί σε όλα τα επίπεδα συζητήσεων είναι το νέο "Ηλεκτρονικό Σχολείο" ή αλλιώς η ψηφιοποίηση των πάντων στο σχολικό σύστημα και κατά συνέπεια το "ψηφιακό σχολείο". Είναι αλήθεια ότι  η εξέλιξη της ζωής ξεπερανά τα σχολικά δρώμενα στην Ελλάδα. Αυτό δε σημαίνει ότι κάθε εξέλιξη είναι και "παιδεία῾ Από αυτή την ορολογία απέχουμε πολύ. Σήμερα μιλάμε για εκπαίδευση και όχι για παιδεία.Αυτό το στόχο έρχεται να υπηρετήσει και το νέο "ψηφιακό σχολείο". Το ψηφιακό σχολείο είναι ανάγκη, όχι πολυτέλεια, τόνισε μιλώντας στο ΣΚΑΪ 100,3 η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.
Η υπουργός εξήγησε ότι το ψηφιακό σχολείο αφορά όλα τα σχολεία στην Ελλάδα, υπογραμμίζοντας ότι ο καθένας πρέπει να έχει πρόσβαση στην πληροφορία και στο διαδίκτυο ανά πάσα στιγμή και αυτό πρέπει να το διδάσκει το σχολείο.
Τόνισε ότι χάρη στα πολυμέσα, τα βιβλία «ζωντανεύουν», κάνοντας την ανάγνωση πιο ευχάριστη και πιο αποδοτική. Αυτό είναι αλήθεια και κανείς δε θέλει να το αμφισβητήσει. Ένα πράγμα ξεχνάμε:τη στοχοθεσία που μπαίνει στο νέο σχολείο. 
Αναφερόμενη γενικά στην Παιδεία (εκπαίδευση ήθελε να πει και όχι παιδεία), η κ. Διαμαντοπούλου υπογράμμισε την ανάγκη να εφαρμοστούν πολιτικές που θα έχουν βάθος χρόνου, σημειώνοντας ότι «η Παιδεία δεν είναι χώρος για μετωπική σύγκρουση».  Κάθε υπουργός και κάθε κομματική παράταξη στην Ελλάδα γίνεται χειρουργός και κάνει τομές, άσχετα αν πρέπει να γίνει εγχείριση ή θεραπεία. Σημασία έχει να κάνει κάτι προς ικανοποίηση των ψηφοφόρων. Γιαυτό είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που ανάγουμε μια απλή υπόθεση (εγγραφή στο πανεπιστήμιο) σε μέγα "εθνικό" γεγονός και ασχολούνται όλα τα μέσα για πολλές μέρες με αυτό. ΣΗμασία έχει ότι συνειδητά οδηγούν τους νέους στο μονόδρομο της εξειδίκευσης που τις π[ερισσότερες φορές σημαίνει και ανεργία.
Μιλώντας, λοιπόν, σήμερα η κ. Υπουργός για τα 800 ολοήμερα σχολεία, επεσήμανε ότι έχουν καταγραφεί 230 ελλείψεις, που κυρίως έχουν σχέση με τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής και της ξένης γλώσσας.
Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή η Άννα Διαμαντοπούλου παρουσίασε στη Λήμνο το ψηφιακό σχολείο, παρουσία του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου.
Η διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος για το ψηφιακό σχολείο θα έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2012.
Οι 5 βασικοί άξονες του ψηφιακού σχολείου
Το ψηφιακό σχολείο υλοποιείται με σειρά δράσεων που οργανώνονται σε πέντε βασικούς άξονες:
  • Ενίσχυση των υποδομών δικτύου και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολείων με στόχο την δημιουργία της ψηφιακής τάξης. Η ψηφιακή τάξη έχει γρήγορη σύνδεση με το διαδίκτυο, είναι εξοπλισμένη με διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας (π.χ. διαδραστικοί πίνακες)
  • Πλούσιο, διαδραστικό και αντιστοιχημένο με τα προγράμματα σπουδών ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο (e-books) για όλες τις τάξεις και τα μαθήματα.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
    Ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής διοίκησης της εκπαίδευσης και διαχείρισης εκπαιδευτικών δεδομένων.
  • Οριζόντιες υποστηρικτικές δράσεις. 
kapistri

Δεν υπάρχουν σχόλια: