Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Παρασκευή, 31 Δεκεμβρίου 2010

«Σημεία ζωής» για τη Ζωσιμαία

Φαίνεται τελικά ότι η προσπάθεια που ξεκίνησαν πριν από τρία χρόνια περίπου οι απόφοιτοι της Ζωσιμαίας σχολής, να λειτουργήσει ξανά το σχολείο ως πρότυπο, βρίσκει νομοθετική βάση. Στις τελευταίες ανακοινώσεις της η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου ανήγγειλε την επαναλειτουργία των προτύπων, δημόσιων σχολείων, με αρκετά διαφορετικά σχήμα από το σημερινό.
Χθες, η περιφερειακή διευθύντρια Φιλιώ Νόκα-Ζαράχη ανακοίνωσε και τη σχετική πρόταση της περιφερειακής διεύθυνσης Ηπείρου για να δημιουργηθούν πειραματικά δημοτικά, γυμνάσια, αλλά και λύκεια, τα οποία δεν υπάρχουν σήμερα. Εκεί, στα πειραματικά λύκεια, «κολλάει» και η Ζωσιμαία. «Θα δούμε εάν θα πρέπει να είναι το λύκειο Ζωσιμαίας» είπε η περιφερειακή διευθύντρια, προσθέτοντας πάντως ότι στην περίπτωση της Ζωσιμαίας, η πρόταση αποκτά περιεχόμενο ιστορικής συνέχειας και δομής. Η προσπάθεια της αναβίωσης των πειραματικών σχολείων που καταργήθηκαν προ τριάντα ετών, προκειμένου να μην κατηγοριοποιείται το μαθητικό δυναμικό σε «ελίτ» και τους υπόλοιπους, ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια, με δύο πόλους: την Αθήνα και τα Γιάννενα. Εδώ η κουβέντα ήταν ακόμη πιο «ζεστή» καθώς η παρακαταθήκη της Γεραράς Ζωσιμαίας έστρωνε το κατάλληλο έδαφος. Στο δημόσιο διάλογο διατυπώθηκαν απόψεις όπως αυτή του απόφοιτου της σχολής κ. Αθανάσιου Δάλλα, να επαναλειτουργήσει άμεσα το πρότυπο σχολείο με βάση τη διαθήκη των αδελφών Ζωσιμά, αλλά και αυτή του επίσης αποφοίτου του σχολείου κ. Ναπολέοντα Ροντογιάννη για λειτουργία προτύπων με κρατική ευθύνη.
Είσοδος με εξετάσεις
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της υπουργού, φαίνεται ότι προαλείφεται ένα σχήμα προς αυτή την κατεύθυνση, την κρατική. Με εισαγωγή κατόπιν κλήρωσης στα δημοτικά και με εξετάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τεστ δεξιοτήτων ή άλλο τρόπο που θα επιλέγει το σχολείο, αλλά σε δημόσιο περιβάλλον πάντα. Επίσης, θα υπάρχει η πρόβλεψη για αποβολή του μαθητή από το σχολείο εάν δεν έχει τις απαιτούμενες επιδόσεις. Σήμερα, τα πειραματικά φτάνουν μέχρι το γυμνάσιο και σε αυτά τοποθετούνται εκπαιδευτικοί αυξημένων προσόντων. Σκοπός του υπουργείου είναι να συνδεθεί η διδασκαλεία με το πανεπιστήμιο και ειδικότερα της καθηγητικές σχολές, να εφαρμοστούν πρωτοποριακές μέθοδοι διδασκαλίας κ.λπ. «Αυτά τα σχολεία αναμορφώνονται και αποτελούν πιλότους γνώσεις. Θα λειτουργήσουν πιλοτικά και για τα υπόλοιπα σχολεία» τόνισε χθες η κα Νόκα-Ζαράχη, η οποία θα συζητήσει το θέμα με τους συλλόγους εκπαιδευτικών και με τις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Παραγωγή «άριστων πρακτικών»
Η υπουργός στις ανακοινώσεις της τόνισε μεταξύ άλλων ότι «στόχος είναι να δημιουργήσουμε μοντέλα που δεν θα είναι ίδια, δεν χρειαζόμαστε απόλυτη ομοιομορφία και που θα μπορούν να διαδίδονται ως άριστες πρακτικές. Να υπάρχουν σχολεία που, μετά από αξιολόγηση, να μπορούν να εντάσσονται σε αυτό το θεσμό».
Στόχος επίσης είναι «η λογική του πειραματικού και προτύπου σχολείου είναι να δημιουργούνται άριστες πρακτικές που θα διαχέονται στη συνέχεια σε όλα τα σχολεία. Για αυτό και κάθε πειραματικό σχολείο θα συνδέεται με ένα δίκτυο σχολείων, όπου θα διαχέονται όλες οι καλές πρακτικές. Το σημαντικό είναι να λειτουργήσουν καταλυτικά για όλο το χώρο της Εκπαίδευσης». Τέλος, θα λειτουργήσουν και δύο πρότυπα επαγγελματικά σχολεία, με σύνδεση με αντίστοιχα ΤΕΙ.
Γιώργος Τσαντίκος

Δεν υπάρχουν σχόλια: