Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Παρασκευή, 12 Μαρτίου 2010

"Σήμα κατατεθέν" των σχολικών βιβλίων: η κουκουβάγια ή ο μπούφος;

"Σήμα κατατεθέν" των σχολικών βιβλίων: 
η κουκουβάγια ή ο μπούφος;
      Του Γιώργου Τρούλη*
       
Θα  μπορούσε καθένας από εμάς, να αναρωτηθεί τι βαρύτητα έχουν τα σύμβολα σε μια εποχή, όπως η σημερινή, που αντιμετωπίζουμε τόσα προβλήματα στην καθημερινότητά μας και γιατί κάποιος θα ασχολιόταν με ένα τέτοιο θέμα. Θεωρούμε πως ό,τι έχει σχέση με την εκπαίδευση και την παιδεία, αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα για την κοινωνικοπολιτισμική μας ζωή. Σε έναν τόσο ευαίσθητο και συνάμα νευραλγικό τομέα του κοινωνικού βίου, ο συμβολισμός αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Τέτοια σημασία που, αν λανθάνει έστω κι από άγνοια, μπορεί να προβάλει διαφορετικό από το προσδοκώμενο σημαινόμενο.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ

Τα μαργαριτάρια που ακολουθούν και δημοσιεύονται κάθε μέρα στις 11.00 το πρωί, είναι απο τη συλλογή του φίλου Κώστα Δρούγκα, που μας τα διέθεσε. Τον ευχαριστούμε πολύ.
Καλή σας διασκέδαση!
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ

Η Παραφίνη ήτανε η θεά που προστάτευε τα Χερουφίμια και τα Σεραφίμια.
(γυμνάσιο Κορίνθου)
Tα Χερουβίμ και τα Σεραβίμ ήταν μικρά αγγελάκια που πετούσαν δεξιά-αριστερά στο πλάι των μεγάλων αγγέλων. Τα Χερουβίμ χερούβιζαν (δεξί πέταγμα) και τα Σεραβίμ σερούβιζαν (αριστερό πέταγμα). Στην ανάγκη υπήρχαν και τα Πτερουβίμ για πέταγμα κατευθείαν στη μέση.
(γυμνάσιο Κορίνθου)
Πρωτεύουσα της Κεϋλάνης είναι η Λιπτον Τι. 
(γυμνάσιο Αθήνας)
Το τετράγωνο της υποτείνουσας ισούται, αλλά όχι πάντοτε (γυμνάσιο Καλαμάτας)
Από το KAPISTRI

Περισσότερη εκπαίδευση, λιγότεροι μαθητές και διδάσκοντες

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι νέες τάσεις
Από το KAPISTRI

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ Επιτροπή παρουσίασε πρόσφατα μια μελέτη που προσδιορίζει τόσο τις σημαντικές θετικές τάσεις όσο και τις σοβαρές προκλήσεις για τα εκπαιδευτικά συστήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τα καλά νέα περιλαμβάνουν: Την αυξανόμενη εγγραφή των τετράχρονων στην προσχολική εκπαίδευση, μια σημαντική άνοδο των φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μια γενική τάση για μεγαλύτερες περιόδους στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Μεταξύ των σημαντικών μελλοντικών προκλήσεων που εξετάζονται θα είναι η δημογραφική αλλαγή, πράγμα που σημαίνει λιγότερα παιδιά στα σχολεία στην Ευρώπη, καθώς και αφυπηρέτηση εκπαιδευτικών σε μια πολύ μεγάλη κλίμακα σε πολλές χώρες στο εγγύς μέλλον. Στη μελέτη διαφαίνεται επίσης μια καθολική τάση προς μεγαλύτερη αυτονομία των σχολείων στην Ευρώπη.