Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Κυριακή, 13 Φεβρουαρίου 2011

«Συνάντηση αιρετών εκπροσώπων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας»

Του Γιώργου Τρούλη*
Τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των αιρετών ΚΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΠΕ με τη ΔΟΕ, στην Αθήνα. Η αίθουσα, στην οποία έγινε η συνάντηση, ήταν κατάμεστη και οι τοποθετήσεις των αιρετών είχαν μια δυναμική που προέκυπτε από τη συσσωρευμένη εκπαιδευτική επικαιρότητα του τελευταίου έτους.
Οι περισσότεροι αιρετοί συνάδελφοι τοποθετήθηκαν πάνω στα φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τον εκπαιδευτικό, τη λειτουργία των σχολείων και τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων. Το θέμα που συζητήθηκε περισσότερο ήταν η μοριοδότηση των αποσπάσεων, η μοριοδότηση των μεταθέσεων, καθώς και η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Σχετικά με τη μοριοδότηση των αποσπάσεων τέθηκε το ζήτημα των κριτηρίων και επισημάνθηκε ότι αποτελεί σημαντική κατάκτηση του κλάδου. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, όπου συζητήθηκε ο τρόπος και τα κριτήρια με τα οποία θα κατανεμηθούν οι μονάδες (σε 12βαθμη κλίμακα). Σε ότι αφορά την Κρήτη προτάθηκε από τους αιρετούς των ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου Ζαχαρία Καψαλάκη και Ρεθύμνου Μανώλη Τζανιδάκη να συμπεριληφθεί στα κριτήρια η προσβασιμότητα από την Ηπειρωτική Ελλάδα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για περιοχές όπως το Ρέθυμνο και το Λασίθι που δεν έχουν ακτοπλοϊκή συγκοινωνία και γενικότερα για την Κρήτη, αφού δέχεται ένα μεγάλο αριθμό συναδέλφων κάθε χρόνο από την υπόλοιπη Ελλάδα.
Επίσης συζητήθηκε να ισχύει αναδρομικά η νέα μοριοδότηση στους συναδέλφους, όπου σε περίπτωση κατάργησης της σχολικής μονάδας που ήδη έχουν υπηρετήσει να μην παίρνουν τα μόρια της κοντινότερης σχολικής μονάδας που λειτουργεί αλλά τα μόρια της σχολικής μονάδας που καταργήθηκε ή συγχωνεύθηκε.
Ένα άλλο σοβαρό θέμα που απασχολεί όλους τους νεοδιόριστους αλλά και τους παλαιότερους συναδέλφους είναι η υποχρεωτική υπηρέτηση της οργανικής για μια 3ετία στους νεοδιόριστους και μια 2ετία σε αλλαγή 2ης και πλέον οργανικής θέσης. Τέθηκε το θέμα και ζητήθηκε ομόφωνα η κατάργηση της υποχρεωτικής 3ετίας και 2ετίας στην οργανική θέση, αν και όπως φαίνεται η υπουργός δείχνει ανυποχώρητη στο επιμέρους ζήτημα.
Η μειωμένη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων και η συγκρότηση κοινής σχολικής επιτροπής για όλα τα σχολεία του δήμου δημιουργεί προβληματισμό. Ερωτήματα προκαλεί το γεγονός ενός ενδεχόμενου «Καλλικράτη» στις σχολικές μονάδες, όπως συζητήθηκε. Δηλαδή η υπαγωγή των σχολείων στους Δήμους με ό,τι αυτό συνεπάγεται, πράγμα που διαφαίνεται να συμβαίνει σύντομα.
Άλλα θέματα που απασχόλησαν τη συνάντηση των αιρετών ήταν η απαράδεκτη καθυστέρηση της καταβολής των χρημάτων της Έ και ΣΤ΄ φάσης αναπληρωτών, καθώς και οι επερχόμενες συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων.
Σχετικά με τις συγχωνεύσεις αναφέρθηκε και το επισημαίνω ξανά, πως δεν πρόκειται να δεχτούμε συγχωνεύσεις, αν δεν υπάρξουν ορισμένες προϋποθέσεις. Πρώτα απ’ όλα, κατάλληλες κτηριακές εγκαταστάσεις στις σχολικές μονάδες που θα δεχθούν τους μαθητές των σχολείων που θα συγχωνευτούν. Δεν θα δώσουμε τη συγκατάθεσή μας, ώστε να δημιουργηθούν σχολεία-στρατόπεδα με τους μαθητές στοιβαγμένους μέσα σε αίθουσες που είτε είναι ανεπαρκείς είτε είναι ακατάλληλες. Σε συνδυασμό με το παραπάνω έρχεται και το χρόνιο αίτημα για μείωση των μαθητών ανά δάσκαλο που αποτελεί ένα από τα ουσιαστικότερα και βασικότερα σημεία μιας ποιοτικής εκπαίδευσης με παιδαγωγικά και όχι οικονομικά χαρακτηριστικά. Κατά δεύτερον να εξασφαλιστεί η ασφαλής και απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών και η θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για τη μεταφορά νηπίων και προνηπίων. Το υπάρχον σύστημα μεταφοράς είναι αναξιόπιστο και δημιουργεί πολλά ερωτήματα στο θέμα της ασφάλειας των μαθητών. Πριν λίγες μέρες οι οδηγοί λεωφορείων και μισθωμένων αυτοκινήτων σε Κρήτη, Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική αποφάσισαν να σταματήσουν τις μεταφορές, διότι είχαν να πληρωθούν εδώ και ένα χρόνο. Συνέπεια αυτού του γεγονότος ήταν ότι ένας τεράστιος αριθμός μαθητών, πάνω από 11.000, δεν μετακινήθηκε προς τα σχολεία του. Ας αναλογιστούμε ότι με ένα τέτοιο σύστημα μεταφοράς μαθητών τι προβλήματα θα προκύψουν, όταν θα πολλαπλασιαστούν οι μεταφερόμενοι μαθητές σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Η ΔΟΕ κατέγραψε τα αιτήματά μας και ευελπιστούμε να συμπεριληφθούν στο διεκδικητικό πλαίσιο του κλάδου. Είναι ανάγκη σήμερα να κατανοήσουμε όλοι μας ότι αν δεν αντιδράσουμε, ο ερχόμενος Σεπτέμβριος θα μας βρει με καταργήσεις σχολείων και γραφείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μεταφορές μαθητών με προβλήματα, υπαγωγή των σχολείων στους δήμους, αξιολόγηση με ασαφή κριτήρια, αυξημένες αρμοδιότητες σε διευθυντές και προϊσταμένους κ.α.
Δεν σταματάμε να φωνάζουμε και δεν παύουμε να αναδεικνύουμε τα προβλήματα που ταλανίζουν το σύγχρονο σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο σχολείο και ένα καλύτερο αύριο.

* Ο Γιώργος Τρούλης είναι δάσκαλος -αναπληρωτής αιρετός του ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: