Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2011

«Δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος η διεξαγωγή των εξετάσεων για τα Διδασκαλεία»

Του Γιώργου Τρούλη* 
Μετά τη μη χορήγηση πέρυσι νέων εκπαιδευτικών αδειών, τη μη χορήγηση φέτος των υποτροφιών από το ΙΚΥ για διδακτορικές και μεταδιδακτορικές έρευνες στην Ελλάδα, έρχεται σήμερα το υπουργείο παιδείας και βάζει τέλος στις προσδοκίες των εκπαιδευτικών που περίμεναν την εγκύκλιο για την προκήρυξη των εξετάσεων για εισαγωγή στα Διδασκαλεία των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας. Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου παιδείας Βασίλης Κουλαϊδής, στις 9 Φεβρουαρίου, με επιστολή του προς τη ΔΟΕ ανακοινώνει επίσημα τη μη διεξαγωγή φέτος των εξετάσεων για τα Διδασκαλεία της χώρας.
Η επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας έρχεται κατόπιν της κατάθεσης των προτάσεων της συνόδου των προέδρων και κοσμητόρων των παιδαγωγικών τμημάτων προς την υπουργό παιδείας. Οι προτάσεις της συνόδου των προέδρων και κοσμητόρων επιγραμματικά αναφέρονται:

α) στη διατήρηση του θεσμού,
β) στην αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών
γ) στην παράλληλη ανάληψη βραχύχρονων ευέλικτων προγραμμάτων εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών,
δ) την παροχή παιδαγωγικής επάρκειας σε υποψήφιους εκπαιδευτικούς και
ε) στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών Β/βάθμιας εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή.

Ως επιστημονικός κλάδος θεωρούμε ζωτικής σημασίας την επιμόρφωση και μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Είναι επιτακτική η ανάγκη ιδιαίτερα στις μέρες μας για επικαιροποίηση των γνώσεων και των μεθόδων διδασκαλίας λόγω των νέων εξελίξεων της παιδαγωγικής επιστήμης, της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας.

Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας πρέπει να κατανοήσει, ότι όταν ένας θεσμός όπως αυτός των Διδασκαλείων (των οποίων την επιστημονική ευθύνη έχουν τα παιδαγωγικά τμήματα ενώ την πολιτική το υπουργείο παιδείας) δεν λειτουργεί όπως επιτάσσουν οι νέες εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν προσφέρει σε τίποτα να καταργείται ή να αναστέλλεται η λειτουργία του. Οφείλει όμως να διαμορφώσει μια νέα δομή του προγράμματος σπουδών συμβάλλοντας στην αναβάθμισή του διατηρώντας το χαρακτήρα του, δηλαδή τη διετή μετεκπαίδευση και την απρόσκοπτη παρακολούθηση των μαθημάτων από τους εκπαιδευτικούς. Η συνηθισμένη τακτική για κάποιους πως «όταν πονάει το χέρι το κόβουμε» δεν μπορεί να ισχύει στην εκπαίδευση. Με σηψαιμικές αντιλήψεις δεν μπορεί να λειτουργήσει ένας ζωντανός οργανισμός, όπως το σχολείο και η εκπαίδευση γενικότερα.

* Ο Γιώργος Τρούλης είναι δάσκαλος -αναπληρωτής αιρετός του ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: