Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Τρίτη, 8 Φεβρουαρίου 2011

Καθηγητές ΑΕΙ : Ζητούν από Παπακωνσταντίνου - Διαμαντοπούλου να τεθούν εκτός μνημονίου οι προαγωγές πανεπιστημιακών

Επιστολή διαμαρτυρίας στον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνταντίνου και την υπουργό Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου έστειλε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των καθηγητών ΑΕΙ κ. Ν. Σταυρακάκης, καταγγέλοντας αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στις εξελίξεις και τις προαγωγές των πανεπιστημιακών δασκάλων.
Ο κ. Σταυρακάκης συνδέει τις εξελίξεις των μελών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης στα πλαίσια του μνημονίου και αναφέρει ότι η καθυστέρηση στις εξελίξεις των πανεπιστημιακών έχει ως αποτέλεσμα, πολλοί απο αυτούς να σκέφτονται σοβαρά τη λύση της φυγής προς το εξωτερικό. «Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται σημαντικό μέρος των νέων και δυναμικών πανεπιστημιακών δασκάλων» αναφέρει ο κ. Σταυρακάκης.

«Πρέπει άμεσα να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να απεμπλακεί το θέμα των εξελίξεων των συναδέλφων μελών ΔΕΠ πανεπιστημίων, ΤΕΙ και της ΑΣΠΑΙΤΕ, από τις όποιες δεσμεύσεις υπάρχουν στα πλαίσια του μνημονίου», αναφέρει ο κ. Σταυρακάκης. «Για την ακαδημαϊκή κοινότητα το θέμα αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο. Αποτελεί πράγματι μια κόκκινη γραμμή και δεν μπορούμε καμιά πτυχή του να τη θέσουμε σε συζήτηση», τονίζει χαρακτηριστικά στην επιστολή του.
Υπενθυμίζεται ότι ο υφυπουργός Παιδείας κ. Γ. Πανάρετος είχε πρόσφατα στείλει έγγραφο προς του υπουργείο Οικονομικών και το Γενικό Λογιστήριο του κράτους για το θέμα των εξελίξεων των μελών ΔΕΠ, ρωτώντας σε ποια κατηγορία ανήκουν και αν ισχύει στην περίπτωση τους η ρύθμιση της αναλογία 1/5 (δηλαδή, ένας προσλαμβάνεται, πέντε φεύγουν). «Η ισοπέδωση και οι οριζόντιες πολιτικές είναι ότι χειρότερο για θέματα αυτής της φύσης», απαντάει απο την πλευρά του στον υφυπουργό Παιδείας, ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ.

«Θεωρούμε ότι με κανένα τρόπο η διαδικασία εξέλιξης των μελών ΔΕΠ δεν μπορεί να εξομοιωθεί με τη διαδικασία προκήρυξης νέας θέσης διδακτικού προσωπικού στα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης», αναφέρει ο κ. Σταυρακάκης. «Πέραν της ατομικής "επιβράβευσης" της διδακτικής και ερευνητικής δραστηριότητας των εν ενεργεία μελών ΔΕΠ,η εξέλιξή τους συνδέεται με την εξέλιξη και ανανέωση των Τμημάτων τους», αναφέρει.

«Επιμένουμε ότι μια ευνομούμενη Πολιτεία για να προσβλέπει στην ισόρροπη και σύγχρονη ανάπτυξη θα πρέπει να εξαιρεί από την όποιας μορφής λιτότητα τομείς όπως η Παιδεία και η Υγεία.
Ειδικά στη χώρα μας τη στιγμή που συζητείται μια θεσμική αλλαγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση και στο βαθμό που αυτή θα είναι σοβαρή και ουσιαστική είναι αδιανόητο να εμπλέκεται η Παιδεία σε πολιτικές λιτότητας και μνημονίου», καταλήγει.
Για την έρευνα «Το υπουργείο Παιδείας έχει βαλθεί να ενισχύσει οποιοδήποτε πανεπισρτήμιο και οποιονδήποτε πανεπιστημιακό αρκεί να βρίσκεται εκτός ελληνικής επικράτειας!». Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωση της η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ που εκφράζει «βαθειά δυσαρέσκεια και απογοήτευσή» για την αναστολή της χρηματοδότησης των προγραμμάτων εκπόνησης διδακτορικής διατριβής και μεταδιδακτορικής έρευνας στην Ελλάδα από το ΙΚΥ για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.

«Μας θλίβει το γεγονός ότι δεν γίνεται κατανοητό ότι η αριστεία και η καινοτομία απ’ οποιοδήποτε τομέα κι αν προέρχονται έχουν πολλαπλά ευεργετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της χώρας», αναφέρει επίσης η ΠΟΣΔΕΠ σχολιάζοντας τους χειρισμούς του υπουργείου Παιδείας στα θέματα χρηματοδότησης της έρευνας.
«Είναι αυτονόητο ότι συμφωνούμε στην αναγκαιότητα διαμόρφωσης εθνικού προγράμματος έρευνας και τεχνολογίας και στοχευμένης ενίσχυσης των τομέων στους οποίους η χώρα μας διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα στην βάση μιας επεξεργασμένης στρατηγικής ανάπτυξης της χώρας» , αναφέρει η ΠΟΣΔΕΠ.

«Μας εκπλήσσει όμως η απουσία από τις προτεραιότητες τομέων,όπου η χώρα μας διαθέτει αναμφισβήτητα συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως ο Πολιτισμός, η Ιστορία, η Αρχαιολογία, η Θάλασσα. Τομείς, οι οποίοι πέραν των άλλων αυτονόητων λόγων έχουν και έντονο τον αναπτυξιακό χαρακτήρα. Μας εκπλήσσει επίσης η απαξίωση της ελεύθερης έρευνας απο την υπουργό Παιδείας», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ καυτηριάζει και την πολιτική του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνας (ΕΣΕΤ) που συνεδριάζει στο υπουργείο Παιδείας υπό τον καθηγητή κ. Στ. Κριμιζή. «Η έκπληξή μας είναι ακόμα μεγαλύτερη διότι δεν διαθέτουμε κανένα στοιχείο, γραπτό ή προφορικό, με το οποίο το ΕΣΕΤ να τοποθετείται επί του θέματος της κατευθυνόμενης έρευνας, γνωρίζοντας συγχρόνως ότι αρκετά μέλη του ΕΣΕΤ διαγράφουν μια διεθνώς διακεκριμένη διαδρομή σε τομείς των βασικών επιστημών και σε επίπεδα αριστείας.
Η ΠΟΣΔΕΠ ζητά από την Πολιτεία να διαθέσει άμεσα τους αναγκαίους πόρους για να καλύψει τις ανειλημμένες υποχρεώσεις της σε διαφόρους διεθνείς ερευνητικούς οργανισμούς, προγράμματα και κοινές πρωτοβουλίες.


Δεν υπάρχουν σχόλια: