Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

Ψήφισμα συμπαράστασης ζητά η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ από τις διεθνείς οργανώσεις εκπαιδευτικών για την ακύρωση των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων

Του Γιώργου Τρούλη* 
Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ απέστειλαν από κοινού επιστολή στις διεθνείς και ευρωπαϊκές οργανώσεις εκπαιδευτικών (δημοσιεύτηκε στις 18 Μαρτίου 2011), ενημερώνοντας για την απόφαση του υπουργείου παιδείας να προβεί σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων δίχως ουσιαστική διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία. 
Συγκεκριμένα στην επιστολή οι δύο ομοσπονδίες καταγγέλλουν την υπουργό παιδείας λέγοντας πως: «Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε πως δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το Δ.Ν.Τ. και η τρόικα. Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια που επικαλείται η Υπουργός Παιδείας στην πραγματικότητα  είναι μόνο λογιστικά και οικονομικά. Όμως η εκπαίδευση δεν είναι οι αριθμοί.» 

Στην επιστολή αναφέρεται ότι θα καταργηθούν οριστικά 1056 σχολεία από τα οποία τα 851 είναι σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε σύνολο 10.798 (δηλ. ποσοστό 7,8 %), ενώ τα 205 Σχολεία είναι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε σύνολο 3.185 (δηλ. ποσοστό 6,5 %). Οι δύο ομοσπονδίες καταλήγουν, ότι οι επιπτώσεις αυτής της ενέργειας είναι η υποβάθμιση της παρεχόμενης ποιότητας εκπαίδευσης και η απώλεια 3.000 θέσεων εργασιών. Επομένως ζητούν από τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών να εκδώσουν ψήφισμα συμπαράστασης στον αγώνα για να ακυρωθεί αυτή η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας στην Ελλάδα.

Οφείλω να διευκρινίσω, διότι ακούγονται πολλές φωνές από συνδικαλιστικούς και δημοσιογραφικούς κύκλους σχετικά με τις θέσεις μας, ότι οι εκπαιδευτικοί ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε δίπλα στους μαθητές μας, διεκδικώντας το καλύτερο για αυτούς. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των συγχωνεύσεων δεν υπήρξε καμία ουσιαστική διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, δεν ζητήθηκε από τους συλλόγους εκπαιδευτικών και τα υπηρεσιακά συμβούλια να καταθέσουν προτάσεις, ούτε όμως λήφθηκε υπόψιν σε πολλές περιπτώσεις η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων που συγχωνεύονται και η μεταφορά των μαθητών. 

«Το χρέος της πολιτείας και οι επιλογές του υπουργείου παιδείας»

 Η πολιτεία οφείλει να παρέχει ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά της επικράτειας ανεξάρτητα αν βρίσκονται στην πόλη ή στην ύπαιθρο. Η απαράδεκτη κατάσταση που συμβαίνει σήμερα στα ολιγοθέσια σχολεία της υπαίθρου με τη μη παροχή ίσων και ιδιαίτερων ευκαιριών αποτελεί συνταγματική εκτροπή. Το άρθρο 16 παρ. 2 και 4 αντίστοιχα του συντάγματος αναφέρει ότι: «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων…» και «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια…». 

Τα περί «παιδαγωγικών» κριτηρίων που προτάσσει το υπουργείο παιδείας ηχούν παράφωνα ιδιαίτερα σε μια περίοδο που οι οικονομικές περικοπές είναι εκτεταμένες και όλοι αντιλαμβάνονται, ότι μοναδικός σκοπός των συγχωνεύσεων είναι η μείωση των οργανικών θέσεων εργασίας και κατ’ επέκταση η μείωση των κρατικών πόρων για την εκπαίδευση. Η ποιότητα εκπαίδευσης και οι ίσες ευκαιρίες φαίνεται να μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα έναντι της οικονομίας. Αν η ηγεσία του υπουργείου παιδείας ενδιαφερόταν για την ουσιαστική εκπαίδευση των μαθητών μας, θα είχε προβεί σε νομοθετική ρύθμιση για την εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων όπως αγγλικά, υπολογιστές, εικαστικά κ.α και στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία. Επομένως οι συγχωνεύσεις, όπως έγιναν, αποτελούν πολιτική επιλογή κι όχι πολιτικό μονόδρομο, όπως επιμελώς παρουσιάζεται. 

* Ο Γιώργος Τρούλης είναι δάσκαλος – αναπληρωτής αιρετός του ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: