Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

«Οι απεργίες δεν αναπληρώνονται κα Διαμαντοπούλου»

Του Γιώργου Τρούλη*
Στις 21 Μαρτίου η υπουργός παιδείας έστειλε επιστολή στον πρόεδρο της ΔΟΕ Κομνηνό Μαντά, ζητώντας να υποδείξει η Ομοσπονδία τον τρόπο κάλυψης των ωρών που έχουν χαθεί από τις απεργίες, οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι: «Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με απόφαση της Ομοσπονδίας σας, πραγματοποιήθηκε μεγάλος αριθμός απεργιών και στάσεων εργασίας. Παράλληλα, έγιναν καταλήψεις σχολείων με αποτέλεσμα να χαθούν επιπλέον ώρες μαθημάτων, ενώ σε ορισμένα σχολεία υπήρξε καθυστέρηση αναπλήρωσης των κενών ασθένειας ή άρνησης μετάβασης των αναπληρωτών» ενώ στο τέλος της επιστολής επισημαίνει ότι τις επιπτώσεις των αγώνων μας δεν πρέπει να τις υφίστανται οι μαθητές.
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ απάντησε με εισήγησή του στο ΔΣ της ΔΟΕ ώστε να επιστραφεί η επιστολή ως “απαράδεκτη”. Χαρακτηριστικά ο πρόεδρος αναφέρει ότι: «Η Υπουργός Παιδείας ανακάλυψε τον "ένοχο" για την απώλεια διδακτικών ωρών στις απεργιακές κινητοποιήσεις που πραγματοποίησαν  φέτος οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες  και όχι στα εκατοντάδες κενά που υπάρχουν, με ευθύνη της, από την αρχή της χρονιάς στα σχολεία… Αντί άλλης απάντησης η εισήγησή μου προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα είναι η επιστροφή της επιστολής ως απαράδεκτης, γιατί αν μη τι άλλο ξεχειλίζει από υποκρισία».

«Η απάντησή μας»

Επειδή μάλλον κάποιοι δεν έχουν κάνει αγώνες στη ζωή τους και δεν γνωρίζουν τίποτα από διεκδίκηση, οφείλουμε να τους ενημερώσουμε ότι οι απεργίες δεν αναπληρώνονται και οποιαδήποτε άλλη απόφαση θα οδηγήσει σε νέες απεργιακές κινητοποιήσεις και δράσεις. Δεν γνωρίζουμε τον σκοπό αυτής της ενέργειας αλλά δεν θα ανεχθούμε καμία μομφή για αντιπαιδαγωγική στάση. Η στάση της ίδιας της υπουργού είναι αυτή που οδηγεί σε παιδαγωγικό μαρασμό τα σχολεία μας με μοναδικό της γνώμονα την οικονομία. Θυμίζει την περίπτωση που ο θήτης μετατρέπεται σε θύμα. Οι ευθύνες βαραίνουν μοναχά την ηγεσία του υπουργείου παιδείας για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο χώρο της εκπαίδευσης. Ποιος άφησε σε πολλές περιοχές της Ελλάδας ακάλυπτα λειτουργικά κενά δασκάλων-νηπιαγωγών και ειδικοτήτων; Ποιος άφησε τα ολοήμερα να υπολειτουργούν ή να βρίσκονται κλειστά ακόμα και σήμερα; Ποιος κατάργησε το διδασκαλείο με το “έτσι θέλω”; Ποιος εφάρμοσε ένα νέο θεσμό δίχως καμία επιστημονική έρευνα με άγνωστα παιδαγωγικά αποτελέσματα; Ποιος επανέφερε με νόμο την 2ετή υπηρέτηση στην οργανική θέση και καθιέρωσε την 3ετία στους νεοδιόριστους δίχως κανένα παιδαγωγικό όφελος; Ποιος θέλει να μετατρέψει το διευθυντή σε μάναντζερ; Ποιος θέλει να μετατρέψει το σύλλογο διδασκόντων σε πειθήνιο όργανο της διοίκησης; Ποιος θέλει να συρρικνώσει την εκπαίδευση δίχως σοβαρά επιχειρήματα κ.α.;
Το πρόβλημα επομένως δεν είναι οι απεργίες, ούτε οι στάσεις εργασίας, ούτε οι διαμαρτυρίες στα γραφεία διοίκησης της εκπαίδευσης αλλά εκείνος που τις προκαλεί. Το πρόβλημα δεν είμαστε εμείς αλλά η πολιτική νομενκλατούρα του υπουργείου παιδείας με τις αντιλήψεις και τις πολιτικές της. Οι αντιδράσεις μας θα είναι εντονότατες για όλα τα μέτρα που έχουν περάσει, όπως και για οποιαδήποτε άλλα σκοπεύουν να περάσουν μέχρι το Σεπτέμβριο, που στοχεύουν στον υποβιβασμό της ποιότητας εκπαίδευσης και σε οποιαδήποτε εργασιακή μεταβολή των εκπαιδευτικών. Ο πιο εύκολος τρόπος για να μην χαθούν κι άλλες ώρες από απεργίες, καταλήψεις και άλλες συλλογικές δράσεις είναι η παραίτηση των υπαίτιων, η απόσυρση όλων των μέτρων που επιστρέφουν δεκαετίες πίσω την εκπαίδευση και η έναρξη συζητήσεων για τις αλλαγές στην εκπαίδευση από μηδενική βάση με γνώμονα την ποιότητα εκπαίδευση, το μαθητή και φυσικά τον ίδιο τον εκπαιδευτικό.


* Ο Γιώργος Τρούλης είναι δάσκαλος – αναπληρωτής αιρετός του ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: