Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Η επανάσταση των σχολείων

Tου Πασχου Μανδραβελη
Ο μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης ανακάλυψε το μυστικό του Μνημονίου. Υπογράφτηκε για να πληγεί η Ορθοδοξία! Εξ ου και το πάγωμα στις προσλήψεις ιερέων. Ετσι ετοιμάζει αντιμνημονιακό συλλαλητήριο πιστών στο κτίριο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας! Η Ορθοδοξία πάνω απ’ όλα, και ειδικά η φράση του Ευαγγελίου για «τα καλά και συμφέροντα» και όχι για «ταις ψυχαίς ημών».
Μόνο που στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας υπάρχει -όπως, εξάλλου και σε ολόκληρη την Ελλάδα- συνωστισμός διαδηλώσεων. Γονείς και καθηγητές, σε αγαστή συνεργασία με τοπικούς πολιτευτές, διαδηλώνουν κατά των συνενώσεων εκείνων των σχολείων που έχουν περισσότερους καθηγητές από μαθητές. Αρνούνται να δεχθούν ότι σχολεία που δεν έχουν λόγο ύπαρξης δεν κοστίζουν μόνο στον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά και στη μόρφωση των παιδιών. Στην επαρχία Βοΐου, για παράδειγμα, υπάρχουν Γυμνάσια και Λύκεια σε κάθε κωμόπολη (Σιάτιστα, Εράτυρα, Γαλατινή, Τσοτύλι, Πεντάλοφος και Νεάπολη). Ολες οι προτεινόμενες συνενώσεις αφορούν χωριά που απέχουν μόλις οκτώ χιλιόμετρα. Παρ’ όλα αυτά, δήμαρχοι -νυν κι αποτυχόντες υποψήφιοι- σήκωσαν το μπαϊράκι της επανάστασης. Είναι σίγουρο δε ότι μόλις τελειώσουν το επαναστατικό τους καθήκον θα αρχίσουν να ελεεινολογούν τον κ. Πάγκαλο, ο οποίος είπε «μαζί τα φάγαμε στο πλαίσιο ενός φαυλοκρατικού συστήματος».
Φυσικά, «όπου λούφα και αναταραχή, η ΟΛΜΕ είναι πρώτη». Βολικά κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας την Παρασκευή -για να γίνει το Σαββατοκύριακο τριήμερο- προσθέτοντας άλλη μία στις 19 κινητοποιήσεις που έκανε από την αρχή αυτής της σχολικής χρονιάς. Να σημειώσουμε εδώ ότι από την έναρξη αυτού του σχολικού έτους χάθηκε πάνω από το ένα τρίτο των εργάσιμων ημερών: από τις 115 ημέρες οι 41 ήταν γιορτές, διακοπές και απεργίες.
Αλλά γι’ αυτό το σκάνδαλο δεν ευαισθητοποιήθηκε κανένας γονέας. Ουδείς, επίσης, ξεσηκώθηκε για το γεγονός ότι έχουμε αναλογικά με τους μαθητές τους περισσότερους καθηγητές σε ολόκληρο τον ΟΟΣΑ και τους χαμηλότερους δείκτες εκπαίδευσης. Οι γονείς το μόνο που θέλουν είναι να έχουν το κτίριο στο χωριό τους, άσχετα αν εκεί μία στις τρεις μέρες δεν γίνονται μαθήματα και τα παιδιά τους βγαίνουν ξύλα απελέκητα. Είναι οι προτεραιότητες κάθε κοινωνίας που φαίνονται ανάγλυφα και στις κινητοποιήσεις των γονέων και μαθητών σε κάποια σχολεία της Πιερίας. Εκεί γίνεται αποχή από τα μαθήματα από το νηπιαγωγείο μέχρι την Δευτέρα Λυκείου. Οπως εξήγησε ένας τοπικός δήμαρχος, τα παιδιά της τρίτης θέλουν να δώσουν εξετάσεις...
Η Ελλάδα δεν χρεοκόπησε μόνο από τα σκάνδαλα των πολιτικών. Χρεοκόπησε από το μεγάλο τους σκάνδαλο: το χουβαρνταλίκι με τα λεφτά των άλλων. Σπέρνοντας σχολεία σε κάθε χωριό, πανεπιστημιακές σχολές σε κάθε κεφαλοχώρι, νοσοκομεία σε κάθε κωμόπολη, καταφέραμε να έχουμε μεγαλοπρεπή κτίρια και πολλούς μισθοδοτούμενους και ευχαριστημένους ψηφοφόρους, αλλά να πατώνουμε στην Υγεία και στην Παιδεία. Αντί να προσφέρονται υπηρεσίες στον πληθυσμό, προσφέρονται θέσεις εργασίας. Γι’ αυτό ανησυχεί η ΟΛΜΕ. Θα χαθούν 3.500 με 4.000 οργανικές θέσεις εργασίας, λέει. Για τα χιλιάδες παιδιά που βγαίνουν αγράμματα από τα σχολεία δεν έχουν να πουν τίποτε...

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μου άρεσε πολύ η ανάλυσή σου
διαπιστώνω ότι υπάρχουν και άλλοι που σκέφτονται σαν εμένα..
δυστυχώς σε κάποιους σαν κι εμάς αξίζει αυτό που είπε τελευταία ένας τροϊκανός...
καλό κουράγιο...
γιατί κουράγιο χρειάζεται για να μπεις ενάντια στο ρεύμα
κουράγιο χρειάζεται για να σταθείς όρθιος και να κάνεις αυτοκριτική..
κουράγιο χρειάζεται για ισχυρισθείς το αυτονόητο. τα σχολεία δεν έγιαναν για τους εκπαιδευτικούς αλλά για τους μαθητές.
κάποιοι δυστυχώς στην πορεία έχασαν τον στόχο και χρησιμοποιούν όλους τους άλλους για ίδιον όφελος.
αλλά ίσως να έχουν κι αυτοί μια δικαιολογία....
όταν το ίδιο το κράτος τους αναγνωρίζει όχι ως λειτουργούς αλλά ως δημόσιους υπάλληλους...
Λογικό φαίνεται λοιπόν το παραπάνω.
και πάλι ο ποιητής μας υπενθυμίζει, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία..
ένας δάσκαλος...
Μετά τιμής
Αλέξανδρος

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, αγαπητέ Αλέξανδρε,
κι εγώ ως παλιός εκπαιδευτικός έχω την εντύπωση ότι το ... παρακάναμε. Τα σχολεία τα θέλουμε για μας, για τη δική μας επαγγελματική ενασχόληση και δε θέλουμε ούτε να το σκεφτούμε αν το παραγώμενο έργο μας είναι σε κάποια αντιστοιχία με τις κάθε είδους απολαβές μας
Ένας εκπαιδευτικός