Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Παρασκευή, 8 Απριλίου 2011

Κατά πάσα πιθανότητα μετά το Πάσχα οι μεταθέσεις γενικής αγωγής των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Του Γιώργου Τρούλη*
Ήδη έχουμε φτάσει στο μήνα Απρίλιο και η διαδικασία των μεταθέσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ (νομό σε νομό) δεν έχει καν ξεκινήσει. Κάθε χρόνο, αρχές Μαρτίου, ανακοινώνονται οι μεταθέσεις και ξεκινούν οι προετοιμασίες για τις μεταθέσεις εντός ΠΥΣΠΕ (νομού). Φέτος εξαιτίας των συγχωνεύσεων, όπως ισχυρίζεται το υπουργείο παιδείας, δεν μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Βέβαια όπως ακούγεται, μέχρι το Σεπτέμβριο θα υπάρξει και νέο “κύμα” συγχωνεύσεων που ευελπιστούμε να μην μετατραπεί σε “τσουνάμι” με απρόβλεπτες συνέπειες π.χ. υπεραριθμίες εκπαιδευτικών.
Παρ’ όλα αυτά όπως ενημερώνει ο συνάδελφος αιρετός του ΚΥΣΠΕ Δημήτρης Μπράτης, την ερχόμενη εβδομάδα, στις 11 και 12 Απριλίου, θα συνεδριάσει το Κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο για να εξετάσει τις αιτήσεις μεταθέσεων των ειδικών κατηγοριών. Καταβάλλεται προσπάθεια οι γενικές μεταθέσεις να πραγματοποιηθούν μέσα στον Απρίλιο αλλά μάλλον δεν θα προλάβουν να γίνουν πριν από τις γιορτές του Πάσχα. Παράλληλα το υπουργείο παιδείας δεν θα πραγματοποιήσει μεταθέσεις στα πειραματικά και διαπολιτισμικά σχολεία, όπως ισχυρίζεται, λόγω νέου νομοθετικού πλαισίου. Το εύλογο ερώτημα που τίθεται όμως είναι, πώς θα λειτουργήσουν αυτά τα σχολεία δίχως επαρκές διδακτικό προσωπικό; Εκτός κι αν δεν θεωρούνται σχολεία που πρέπει να είναι στελεχωμένα πλήρως. Είναι απαράδεκτο σε μια ευνομούμενη κοινωνία σχολεία όπως τα ειδικά, τα διαπολιτισμικά, τα πειραματικά, τα τμήματα ένταξης να μη λειτουργούν με όλο το απαραίτητο διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό. Αυτά τα σχολεία απαιτούν μεγαλύτερη ευαισθησία από την πολιτεία, ένα δείγμα πραγματικού και όχι κάλπικου πολιτισμού.
Το πρόσχημα του υπουργείου παιδείας κρύβει πάλι λογιστικά τερτίπια για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού. Για να “γλιτώσουν” τους αυξημένους διορισμούς που έχει ανάγκη η πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έγινε προσπάθεια να εξοικονομηθούν εκπαιδευτικοί φέτος από τα Διδασκαλεία που δεν θα λειτουργήσουν, από τις συγχωνεύσεις των σχολείων με τη μείωση των οργανικών θέσεων καθώς και από τη μη ισχύ της 1 πρόσληψης για κάθε 1 συνταξιοδότηση. Τώρα σταματούν και τις αποσπάσεις στα διαπολιτισμικά και πειραματικά σχολεία. Ας ελπίσουμε αυτή η πολιτική να μην συνεχίσει τον παράλογο τρόπο διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού, αφού οι ανάγκες είναι ιδιαίτερα αυξημένες και από το Σεπτέμβριο, με τα σημερινά δεδομένα, θα χρειαστεί ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών να καλύψει αυτές τις ανάγκες. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της ανάγκης σε δασκάλους χαρακτηριστικά αναφέρω το γεγονός ότι από τις 4/4/2011 άνοιξε ξανά το πληροφοριακό σύστημα για κατάθεση αιτήσεων αναπληρωτών δασκάλων ή τροποποίηση των περιοχών πρόσληψης σε ήδη δηλώσεις που έχουν κατατεθεί στο παρελθόν και θα παραμείνει ανοικτό έως τις 11/4/2011.
Όσοι θεωρούν επομένως ότι η εκπαίδευση μπορεί να λειτουργεί σε καθεστώς οικονομικών περικοπών το μόνο που καταφέρνουν, είναι να συρρικνώνουν τη δημόσια εκπαίδευση και να την οδηγούν πιο γρήγορα στην ιδιωτική αγορά. Το σχολείο που ονειρεύεται κάθε νεοφιλελεύθερη τεχνοκρατική πολιτική. Ένα σχολείο για ορισμένους κι όχι για όλους!!!


* Ο Γιώργος Τρούλης είναι δάσκαλος –
αναπληρωτής αιρετός του ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: