Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Δευτέρα, 23 Μαΐου 2011

Οίκαδε: Ενώνει 150 ελληνικά σχολεία

Φωτογραφία
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που φέρνει κοντά τα Ελληνόπουλα όλου του κόσμου
Με τη Χριστίνα Κυριακίδου
Λειτουργεί εδώ και 12 χρόνια και έχει ως στόχο να φέρει κοντά τα Ελληνόπουλα όλου του κόσμου, προσφέροντας γνώσεις και ψυχαγωγία και καλλιεργώντας δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να ανταποκριθούν στο σύγχρονο κοινωνικό περιβάλλον. 
Ο λόγος για το «Οίκαδε», ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά, που εκπόνησε η Τράπεζα Κύπρου το 1999, με τησυμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυσή της και που έκτοτε αναπτύσσει και χορηγεί εξ ολοκλήρου.
Το Οίκαδε, το οποίο είναι ένα από τα ελάχιστα διεθνή προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που εκπονούνται σήμερα σε ευρωπαϊκή χώρα, τελεί υπό την αιγίδα των Υπουργείων Παιδείας της Ελλάδας και της Κύπρου, καθώς και του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας.
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα συμμετέχουν περίπου 150 ελληνικά σχολεία σε όλο τον κόσμο. Μέσω του διαδικτύου και της ιστοσελίδας www.oikade.gr ξεπερνά τις γεωγραφικές αποστάσεις και προσφέρει στα παιδιά ένα διαδικτυακό τόπο γεμάτο γνώσεις και ψυχαγωγία. Μέσα από παιχνίδια, περιηγήσεις, κατασκευές και πολλά άλλα, τα παιδιά μαθαίνουν με διαδραστικό τρόπο για τον ελληνικό πολιτισμό και διασκεδάζουν με τους φίλους τους.
Παράλληλα μέσα σε αυτή την ιστοσελίδα φιλοξενείται ένα παγκόσμιο ηλεκτρονικό δίκτυο σχολείων, όπου δημοτικά σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο και ελληνόφωνα σχολεία από το εξωτερικό πραγματοποιούν ανά τριάδες ζωντανές ηλεκτρονικές συναντήσεις. Κεντρικό θέμα των συναντήσεων είναι «Οι ελληνικές γειτονιές του κόσμου», όπου κάθε τάξη προσκαλεί τις άλλες δύο σε ένα σύντομο ταξίδι στον τόπο της. Οι μαθητές ερευνούν, συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν στους συνομήλικούς τους τα στοιχεία που συνθέτουν την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του τόπου τους, όπως γεωγραφία, φυσικό πλούτο, ιστορία, ήθη και έθιμα, πολιτισμό.
Μέσα από το Οίκαδε τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης και καλλιεργούν δεξιότητες που συνδέονται με την ανάπτυξη κρίσης, την ανάληψη υπευθυνότητας και τη συλλογική δράση. Με την εμπειρία αυτή διευρύνουν τους πνευματικούς τους ορίζοντες και προετοιμάζονται ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα στις σύγχρονες κοινωνικές απαιτήσεις.
Η πρόσβαση είναι γρήγορη και εύκολη, με ένα μόνο κλικ, ενώ οποιαδήποτε εκδήλωση των παιδιών, που συμμετέχουν, μπορεί να καταγραφεί ηλεκτρονικά και να την παρακολουθήσει κανείς οποτεδήποτε θέλει, οπουδήποτε κι αν βρίσκεται. Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς, όλοι οι εκπαιδευτικοί, που συμμετέχουν στο Οίκαδε, πραγματοποιούν συνέδριο στα κεντρικά γραφεία της Τράπεζας Κύπρου στη Λευκωσία, όπου συζητούν και αναλύουν το θέμα της νέας χρονιάς, καθώς και αυτό της προηγούμενης, με σκοπό την όσο το δυνατό καλύτερη λειτουργία του προγράμματος.
Εξάλλου, από το 2008, η Τράπεζα Κύπρου εκδίδει την εφημερίδα «Οίκαδε», η οποία αποστέλλεται σε όλους τους μαθητές των δημοτικών σχολείων της Κύπρου (γύρω στις 60.000 αντίτυπα). Η εφημερίδα αυτή περιλαμβάνει εργασίες, ζωγραφιές, παιγνίδια και φωτογραφίες των μαθητών που λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα και κυκλοφορεί δυο φορές το χρόνο.
Το 2009, το Οίκαδε συμπλήρωσε δέκα χρόνια επιτυχούς λειτουργίας και με την ευκαιρία αυτή, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας διοργανώθηκε διαγωνισμός ζωγραφικής σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας μας, με περιβαλλοντικό θέμα «Το νερό και το υδατικό πρόβλημα στην Κύπρο». Τα δέκα καλύτερα έργα βραβεύτηκαν σε ειδική τελετή, που πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Κύπρου το Νοέμβριο του 2009.
Επιπρόσθετα, με την έναρξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς 2010-2011, η Τράπεζα Κύπρου εκδίδει και διανέμει σε όλους τους μαθητές Στ’ τάξης των δημοτικών της Κύπρου, το σχολικό ημερολόγιο «Οίκαδε». Σκοπός του ημερολογίου είναι οι μαθητές να μάθουν να οργανώνουν καλύτερα τον χρόνο τους, ανάμεσα σε μαθήματα σχολείου, φροντιστήρια, χόμπι, πάρτι και εξόδους πριν πάνε στο Γυμνάσιο. Το ημερολόγιο απέσπασε πολύ θετικά σχόλια, αφού μετά από έρευνα διαπιστώθηκε ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών το χρησιμοποιεί καθημερινά, ενώ πολλοί εκπαιδευτικοί το ζήτησαν για δική τους χρήση. Η Τράπεζα ετοιμάζει τώρα το νέο ημερολόγιο για τη σχολική χρονιά 2011-2012, που θα διανεμηθεί στα σχολεία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Εξάλλου, κατά την περσινή σχολική χρονιά, το θέμα που είχε επιλεγεί ήταν η «Κυκλοφοριακή Αγωγή» και στο πλαίσιο αυτό, τα σχολεία ανέπτυξαν σχετικές δραστηριότητες. Σε μια σεμνή τελετή που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάη, στο Υπουργείο Παιδείας, η συντονιστική ομάδα του Οίκαδε παρουσίασε το έργο που υλοποιήθηκε και ευχαρίστησε την Αστυνομία Κύπρου, η οποία βοήθησε σημαντικά στην επίτευξη των σχετικών στόχων που είχαν τεθεί.
Μάλιστα, ο Αρχηγός της Αστυνομίας είχε δηλώσει εντυπωσιασμένος από τις εργασίες των μαθητών γύρω από το θέμα «Κυκλοφοριακή Αγωγή» και τόνισε πως τέτοιες δραστηριότητες βοηθούν τα μέγιστα το έργο της Αστυνομίας.
Ανέφερε, επίσης, πως η Αστυνομία είναι πάντα πρόθυμη να βοηθήσει τέτοιου είδους δράσεις, που αναπτύσσονται στα σχολεία μας.
Εντυπώσεις μαθητών
«ΑΥΤΟπου μου άρεσε πολύ από το ταξίδι στην Ελλάδα ήταν το Μουσείο της Ακρόπολης. Επίσης, μου άρεσαν τα ζώα στο ζωολογικό πάρκο».
Ελένη Παπαδοπούλου, Δ΄ Δημοτικό Λατσιών
«Στην Αθήνα περάσαμε καταπληκτικά. Μου άρεσε πολύ το Μουσείο της Ακρόπολης και το πάρκο με τα φίδια και τους ρινόκερους. Πιο πολύ μου άρεσε που γνώρισα το Μιχάλη, το συγκάτοικό μου». Σταύρος Κυπριανού, Δημοτικό Σχολείο Μάμμαρι «Πραγματικά ήταν μια υπέροχη εμπειρία. Θα ήθελα να ταξιδέψω ξανά με την ομάδα του Οίκαδε και να γνωρίσω ακόμα πιο πολλούς φίλους. Θα μου μένει αξέχαστη η συγκατοίκηση, τα παιχνίδια με τους φίλους μου, το μουσείο και φυσικά ο κήπος».
Ραφαέλλα Αριστείδου, Δημοτικό Πεύκιος Γεωργιάδης
«Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Έζησα ένα μαγικό ταξίδι. Γνώρισα πολλούς φίλους και έμαθα πολλά πράγματα».
Χαρά Χαραλάμπους, Γ΄ Δημοτικό Πάφου

Δεν υπάρχουν σχόλια: