Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

Πλήρης η απαξίωση της πανεπιστημιακής κοινότητας

Είναι εντυπωσιακά απαράδεκτη για την πανεπιστημιακή κοινότητα η αναλγησία, η χρονοτριβή και η απαξίωση με την οποία η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζει την τριτοβάθμια εκπαίδευση.Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι
καινούριο, αλλά έρχεται με ιδιαίτερα μεγάλη ένταση, όσο περισσότερο μειώνεται η κρατική χρηματοδότηση για τα Πανεπιστήμια.Ήδη, οι μειώσεις αγγίζουν το εξωπραγματικό μέχρι πριν μερικούς μήνες ποσοστό του 50%, χωρίς κανείς να είναι σε θέση να πει ποιες θα είναι οι επόμενες εξελίξεις.Από την άλλη, το υπουργείο δείχνει να ασχολείται μόνο με τις οικονομικές παραμέτρους, αφήνοντας κατά μέρους τις προτάσεις εξορθολογισμού των δαπανών, που έχουν γίνει από τα Πανεπιστήμια.Το θέμα συζητήθηκε πριν από λίγες ημέρες στην έκτακτη συνάντηση των πρυτανικών αρχών της χώρας που έγινε στη Θεσσαλονίκη, με εκπροσώπηση των 16 από τα 24 πανεπιστήμια.Το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων εκπροσωπήθηκε από τους αντιπρυτάνεις Ισαάκ Λαγαρή και Γιώργο Καψάλη, με τον δεύτερο να τονίζει, πως υπάρχουν προτάσεις που μπορούν να μειώσουν το λειτουργικό κόστος των Πανεπιστημίων, όμως το υπουργείο δεν αναλαμβάνει την πρωτοβουλία για την προώθηση των απαιτούμενων νομοθετικών ρυθμίσεων.Ένα από τα παραδείγματα είναι και η πρόταση που κατατέθηκε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και η οποία αφορά στα έξοδα για τα νοσήλια των φοιτητών.«Το κόστος είναι 800.000 ευρώ το χρόνο, ενώ αν είχαμε προχωρήσει στη νομοθετική ρύθμιση που ζητάμε και είχαμε προσλάβει τρεις γιατρούς, το κόστος θα είχε μειωθεί περισσότερο από 50%. Κάνουμε ακόμη διαγωνισμούς με το τιμολόγιο Σουφλιά, κάτι που σημαίνει πως η αφετηρία των διαγωνισμών είναι σε πολύ υψηλό κόστος. Κατανοητό το ότι δεν έχουμε χρήματα, αλλά ας κάνει το υπουργείο τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πρέπει, για να εξοικονομήσουμε πόρους», σημείωσε ο κ. Καψάλης.

Αντιδράσεις για την παιδαγωγική επάρκεια

Στο μεταξύ η εγκύκλιος του υπουργείου που τριπλασιάζει τα παιδαγωγικά μαθήματα σε όλες τις «καθηγητικές» σχολές έχει προκαλέσει αναστάτωση σε πολλά πανεπιστήμια.
Πρόκειται για την απόκτηση του πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας από τους πτυχιούχους το οποίο μετά από τέσσερα χρόνια θα αποτελεί βασική προϋπόθεση για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στο δημόσιο.Με εγκύκλιο που εστάλη στα πανεπιστήμια, οι διοικήσεις τους ενημερώνονται ότι πρέπει να αυξήσουν τα μαθήματα Παιδαγωγικής από δύο που ήταν έως σήμερα, σε 8 ή 10, ανάλογα με την κάθε σχολή. Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, οι πτυχιούχοι των καθηγητικών Σχολών θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις στο ΑΣΕΠ με το πτυχίο που παίρνουν σήμερα για δύο ακόμη χρόνια. Από εκεί μετά η κατοχή του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας θα είναι απαραίτητη για κάθε εκπαιδευτικό.Το θέμα έχει προκαλέσει αναστάτωση σε διάφορες σχολές, όπου οι διοικήσεις τους τονίζουν πως η αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών θα αλλοιώσει τα γνωστικά αντικείμενα με την προσθήκη ενός υπέρμετρου αριθμού παιδαγωγικών μαθημάτων.Ο αντιπρύτανης Γ. Καψάλης από την πλευρά του τόνισε, πως το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων θα είναι έτοιμο εντός του Ιουνίου να υλοποιήσει την εγκύκλιο αυτή, ενώ δεν πρόκειται να μείνει αδρανές και για την απόκτηση του πιστοποιητικού από τους ήδη πτυχιούχους. Αντιμετωπίζει ωστόσο πρόβλημα, καθώς το προσωπικό σε διάφορες σχολές, όπως το ΦΠΨ και τα παιδαγωγικά τμήματα, δεν επαρκεί για την κάλυψη επιπλέον αναγκών.


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: