Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2011

«Μεταθέσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και σε διαπολιτισμικά σχολεία»

Του Γιώργου Τρούλη*
Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία καταθέσεων των αιτήσεων για μετάθεση εντός κι εκτός ΠΥΣΠΕ. Όλοι οι συνάδελφοι που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στη διαδικασία των μεταθέσεων μπορούν να καταθέσουν τις αιτήσεις τους στη διεύθυνση
πρωτοβάθμιας που ανήκουν οργανικά (τα γραφεία, όπως γνωρίζετε, καταργήθηκαν επισήμως) μέχρι την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011. Επίσης την ίδια προθεσμία έχουν κι όλοι οι συνάδελφοι νεοδιόριστοι (του 2010), οι οποίοι οφείλουν να καταθέσουν τις αιτήσεις τους για οργανική θέση, δίχως όμως να δηλώσουν ακόμα σχολικές μονάδες που επιθυμούν.
Παράλληλα ανακοινώθηκε και η εγκύκλιος για κατάθεση αιτήσεων μετάθεσης στα διαπολιτισμικά σχολεία της χώρας. Μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου οφείλουν να έχουν υποβληθεί οι αιτήσεις στη Διεύθυνση προσωπικού πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης -Τμήμα Γ της Κ.Υ. του υπουργείου παιδείας. Οποιοσδήποτε συνάδελφος ενδιαφέρεται για μετάθεση σε διαπολιτισμικά σχολεία να απευθυνθεί στη διεύθυνση που ανήκει για να του δοθούν τόσο τα κενά όσο και οι ανάλογες αιτήσεις. Αιτήσεις μετάθεσης μπορούν να κατατεθούν και από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και για τα διαπολιτισμικά σχολεία. Πρώτα όμως εξετάζονται οι αιτήσεις για τα διαπολιτισμικά σχολεία και σε θετική περίπτωση δε λαμβάνονται υπόψη οι υπόλοιπες αιτήσεις.
Εντέχνως κατασκευασμένο το πρόβλημα διορισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Για άλλη μια χρονιά γίνεται φανερό ότι η καθιέρωση της περίφημης 3ετίας δεν ήταν ούτε ατόπημα του υπουργείου παιδείας, ούτε παράλογη εμμονή της ίδιας της υπουργού, αλλά μια απόφαση θεσμικά στοχευμένη με συγκεκριμένες προεκτάσεις. Ούτε ο ανθρώπινος παράγοντας λήφθηκε υπόψη ούτε οι αντικειμενικές δυσκολίες, αλλά προτάχθηκαν αίολοι παιδαγωγικοί λόγοι, όπως αποδείχθηκαν στην πράξη. Ο μοναδικός λόγος της καθιέρωσης της 3ετιας ήταν ο περιορισμός των μεταθέσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ με απώτερο στόχο τη μείωση των μόνιμων διορισμών, μιας και σε περιοχές όπου δεν ικανοποιούνται οι αιτήσεις μεταθέσεων δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν διορισμοί.
Ο συνδυασμός των μειωμένων μεταθέσεων, των συγχωνεύσεων που πραγματοποιήθηκαν αλλά και αυτών που πρόκειται να γίνουν, διαμορφώνουν ένα τοπίο ιδιαίτερα ζοφερό με προβλέψεις χειρότερες από πέρυσι. Εάν στα παραπάνω συμπεριλάβουμε επίσης τις μειωμένες συνταξιοδοτήσεις που υπάρχουν από πέρσι, καθώς και ότι οι νεοδιόριστοι διανύουν τη 2η χρονιά υπηρέτησης της οργανικής τους, όπως και όσοι πήραν βελτίωση οργανικής πέρυσι (επομένως δεν μετακινούνται από τις περιοχές διορισμού και μετάθεσης), γίνεται αντιληπτό το μέγεθος του φετινού προβλήματος που θα γιγαντωθεί. Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά και της ίδιας της κοινωνίας, μιας και σε λίγο καιρό τα παιδιά μας θα βρίσκονται στοιβαγμένα σε αίθουσες άνω των 25 μαθητών, ενώ οι μεταφορές των μαθητών βρίσκονται ήδη στον αέρα.
Στόχευση του υπουργείου παιδείας
Η επόμενη “κίνηση” της υπουργού παιδείας, σε ό,τι αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, είναι η προώθηση προς ψήφιση του νομοσχεδίου για τη διοικητική αναδιάρθρωση, που βρίσκεται προ των πυλών, το οποίο σκοπεύει να περιορίσει τα εργασιακά μας δικαιώματα με την θέσπιση της κατάργησης στην πράξη του εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, δίδοντας στον διευθυντή υπερεξουσίες και περιορίζοντας ταυτόχρονα το συλλογικό όργανο του σχολείου, δηλαδή το σύλλογο διδασκόντων. Η ενέργεια αυτή φέρνει όλο και πιο κοντά την ιδιωτικοποίηση στην εκπαίδευση με τη δημιουργία του σχολείου της αγοράς. Ο περιορισμός των εργασιακών δικαιωμάτων, η διαμόρφωση μισθών πείνας και η σύνδεση της αξιολόγησης με την βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη των εκπαιδευτικών είναι το πρώτο βήμα για την απέκδυση της οικονομικής ευθύνης και κατ’ επέκταση της ευθύνης του σχεδιασμού και των στόχων της εκπαίδευσης από το κράτος.
Εύκολα γίνεται κατανοητό ότι η λεγόμενη “μεταρρύθμιση” ή πιο σωστά “απορρύθμιση” στο χώρο της εκπαίδευσης προσπαθεί γίνει υπόγεια και αθόρυβα. Μόνο που όση προσπάθεια και να κάνουν, ο θόρυβος από τις κραυγές της δημόσιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας που δεινοπαθεί, δεν μπορεί να αποσοβηθεί. Έχουμε επομένως χρέος να αναδεικνύουμε τα προβλήματα της εκπαίδευσης, του χώρου μέσω του οποίου μπορούν να δοθούν λύσεις στα σημερινά “αδιέξοδα”. Δεν σταματάμε να φωνάζουμε και να διεκδικούμε για το μέλλον μας, το μέλλον του τόπου και της νέας γενιάς.




* Ο Γιώργος Τρούλης είναι δάσκαλος, πρόεδρος του Συλλόγου εκπ/κών Α/θμιας εκπ/σης Ρεθύμνου και αναπληρωτής αιρετός του ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: