Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Κυριακή, 1 Ιανουαρίου 2012

Έτσι βελτιώθηκαν οι επιδόσεις των μαθητών

Φωτογραφία
    ΚΑΤΑτη φετινή σχολική χρονιά, με τη συνεργασία ομάδας εκπαιδευτικών της σχολής, φιλολόγων και μαθηματικών, αλλά και με την αμέριστη υποστήριξη του διευθυντή του σχολείου Ηλία Θεόδωρου, η Τεχνική Σχολή Πάφου προχώρησε σε μια
αξιοπρόσεκτη και πολύ σημαντική για τη σημερινή εκπαίδευση καινοτομία. Καταρτίστηκε εκπαιδευτικό υλικό για κάλυψη βασικών γνωστικών ελλείψεων των μαθητών του α΄ έτους Πρακτικής Κατεύθυνσης, σε δύο πολύ βασικά μαθήματα, τα Νέα Ελληνικά και Μαθηματικά. Η Διεύθυνση του σχολείου, σε σχετικό ενημερωτικό έν-τυπο που ετοίμασε, καταγράφει τι ακριβώς έγινε τους τελευταίους μήνες:
Τα συγκεκριμένο πρόγραμμα διήρκεσε εννέα εβδομάδες. Ξεκίνησε στις 19 Σεπτεμβρίου, με την αρχική αξιολόγηση των μαθητών ( διαγνωστικό δοκίμιο) και ολοκληρώθηκε στις 18 Νοεμβρίου με την τελική αξιολόγησή τους.
Στο σημείο αυτό, να τονιστεί ότι το αρχικό και τελικό διαγνωστικό δοκίμιο που δόθηκε στους μαθητές προς επίλυση ήταν του ίδιου βαθμού δυσκολίας έτσι ώστε να ληφθούν αντικειμενικά αποτελέσματα.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι το εκπαιδευτικό υλικό το οποίο χρησιμοποιήθηκε, ετοιμάστηκε και οργανώθηκε κατά διδακτική περίοδο, με επιπλέον ασκήσεις για εξάσκηση τόσο στην τάξη, όσο και στο σπίτι. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό δεν παρεκκλίνει από το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας αλλά ούτε και από τις γνωστικές δυνατότητες των μαθητών α΄ έτους.
Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η απόκτηση, η βελτίωση και η εμπέδωση των βασικών γνώσεων των δύο αυτών βασικών μαθημάτων. Συγχρόνως, στοχεύσαμε στη βελτίωση της αυτοεικόνας και κυρίως στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών μας, ώστε να αισθανθούν, αλλά και να αποδείξουν στον εαυτό τους ότι έχουν τεράστιες δυνατότητες και πολλές ικανότητες, αρκεί να τις αξιοποιήσουν.
Με βάση τα αποτελέσματα και τα στοιχεία που λάβαμε με την ανάλυση των δεδομένων, φάνηκε ξεκάθαρα ότι το πρόγραμμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας. Συγκεκριμένα, μπορούμε να ξεχωρίσουμε τέσσερα στοιχεία που προκύπτουν από τα αποτελέσματα:
(α) Σε όλα τα τμήματα επιτεύχθηκε σημαντική βελτίωση των γνώσεων, όπως επίσης και κάλυψη σημαντικών γνωστικών ελλείψεων, τόσο στο μάθημα των Νέων Ελληνικών όσο και στο μάθημα των Μαθηματικών.

(β) Η αυτοεικόνα των μαθητών βελτιώθηκε κατά πολύ και η αυτοεκτίμηση τους έχει εξυψωθεί αφού με την επιτυχία τους αισθάνθηκαν και απέδειξαν στον εαυτό τους ότι μπορούν να τα καταφέρουν ακόμη και σε θέματα που δεν πίστευαν ότι θα μπορούσαν να πετύχουν ψηλούς στόχους.

(γ) Στο μάθημα των Νέων Ελληνικών οι μαθητές πέτυχαν εξαιρετική βελτίωση στο τελικό δοκίμιο του Νοεμβρίου. Η βελτίωση μάλιστα άγγιξε το εντυπωσιακό ποσοστό του 68,75%.

(δ) Στο μάθημα των Μαθηματικών, σε σύνολο 145 μαθητών, ο μέσος όρος των αποτελεσμάτων του αρχικού δοκιμίου ήταν 5,6/20 , ενώ στο δεύτερο δοκίμιο του Νοεμβρίου, ο μέσος όρος ήταν 12,3/20. Σημειώθηκε δηλαδή βελτίωση της τάξης του 49,63%.

Τα αποτελέσματα αυτά, μας δίνουν απτά στοιχεία και αποδείξεις ότι οι μαθητές μας, με τις κατάλληλες προϋποθέσεις μπορούν να πετύχουν ψηλούς στόχους. Έχουν τις δυνατότητες να φτάσουν ψηλά και να διακριθούν σε διάφορους τομείς. Μπορούν να τα καταφέρουν.
Είναι απαραίτητο όμως, όπως διαφάνηκε, να προχωρήσουμε σε κάποιες τομές και τολμηρές αποφάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: