Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2012

20.000 αιτήσεις για μεταθέσεις εκπαιδευτικών

Στις αρχές Απριλίου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα
20.000 αιτήσεις για μεταθέσεις εκπαιδευτικών
Σε αριθμό-ρεκόρ θα φτάσουν φέτος οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για μετάθεση, ενώ οι νέες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων φέρνουν «πονοκέφαλο» σε δασκάλους και καθηγητές, που
ανησυχούν για περικοπές στις θέσεις εργασίας τους. Οσον αφορά τις αιτήσεις για τις μεταθέσεις, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, θα ξεπεράσουν τις 20.000 συνολικά για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα στο τέλος της εβδομάδας ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ Δημήτρης Μπράτης, συνολικά κατέθεσαν αιτήσεις μετάθεσης 5.758 δάσκαλοι, 1.718 νηπιαγωγοί, 609 καθηγητές αγγλικής, 171 μουσικής και 849 Φυσικής Αγωγής (σύνολο 9.105).
Οι αριθμοί αυτοί θα διπλασιαστούν όταν προστεθούν και οι καθηγητές, στοιχεία που θα γίνουν γνωστά τις επόμενες μέρες. Πάντως, η οριστική απόφαση για το πόσες αιτήσεις θα ικανοποιηθούν θα παρθεί κοντά στις 10 Μαρτίου , ενώ τα ονόματα θα ανακοινωθούν στις αρχές Απριλίου. Οι εκπαιδευτικοί φέτος περισσότερο από κάθε άλλη φορά αγωνιούν για τις μεταθέσεις τους, καθώς η οικονομική κρίση και η μείωση στους μισθούς τους επιβάλλει από νωρίς να μπορέσουν να κάνουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες δυσκολίες που έχουν να αντιμετωπίσουν.
Αγωνία προκαλεί σε δασκάλους -καθηγητές και η απόφαση για τις νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας ότι φέτος δεν θα έχουν μεγάλη έκταση όπως έγινε την περασμένη σχολική χρονιά. Σχετικά με το θέμα αυτό, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να ξέρουν ότι σύμφωνα με τον νόμο ισχύουν τα εξής:
1. Τι ισχύει για τον Διευθυντή Σχολικής Μονάδας όταν αυτή καταργείται;
Διευθυντής σχολικής μονάδας, η οποία καταργείται, τοποθετείται με αίτησή TOU για το υπόλοιπο της θητείας, σε κενή θέση διευθυντή σχολικής μονάδας της ίδιας διεύθυνσης με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης; ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου».
20.000 αιτήσεις για μεταθέσεις εκπαιδευτικών
2. Τι ισχύει για τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων όταν αυτές συγχωνεύονται;
Σε περίπτωση συγχώνευσης Σχολικών Μονάδων, από τους δύο Διευθυντές παραμένει στο νέο σχολείο αυτός που στους αξιολογικούς πίνακες (του 2011) συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αριθμό μορίων.
3. Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς Σχολικών Μονάδων όταν αυτές συγχωνεύονται;
Τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. - Π.Υ.Σ.Δ.Ε. σε συνεδρίασή τους διαπιστώνουν την ύπαρξη υπεραριθμίας σε σχολικές μονάδες. Η διαπίστωση απτή λαμβάνει χώρα ύστερα από τη διαδικασία των μεταθέσεων από Περιοχή σε Περιοχή, καθώς και τη δημοσίευση των υπουργικών αποφάσεων με τις μεταβολές στην οργανικότητα των σχολικών μονάδων (υποβιβασμοί, συγχωνεύσεις καταργήσεις ιδρύσεις προαγωγές).
Μετά καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στα σχολεία που συγχωνεύονται, όπου και διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι. Δήλωση -θετική ή αρνητική- υποβάλλουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του Κλάδου ή της ειδικότητας όπου διαπιστώθηκε υπεραριθμία. Δεν κρίνονται ως υπεράριθμοι όσοι έχουν μετατεθεί ή τοποθετηθεί ως «ειδικές κατηγορίες» - εκτός των πολυτέκνων.
Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το Π.Υ.Σ.Π.Ε. - Π.Υ.Σ.Δ.Ε. να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά, εντός δέκα (10) ημερών. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίστηκαν υπεράριθμοι και επιθυμούν (καταθέτοντας δήλωση προτίμησης) να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησης τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας με αυτή του σχολείου τους. Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις στην ίδια ομάδα ή εάν οι όποιες θέσεις υπήρχαν έχουν καταληφθεί από άλλους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς με περισσότερες μονάδες μετάθεσης οι υπομένοντες υπεράριθμοι τοποθετούνται σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.
Χρήσιμες επισημάνσεις
Εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίστηκαν υπεράριθμοι και δεν υπέβαλαν δήλωση τοποθέτησης, καθώς και αυτοί που υπέβαλαν αλλά δεν κατέστη δυνατό να τοποθετηθούν σύμφωνα με τα παραπάνω, τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που αιτούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
Στην περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετηθούν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις της περιοχής μετάθεσης.
Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι. Στην περίπτωση που το σχολείο τους έχει καταργηθεί παραμένουν ως υπεράριθμοι στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
**Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων μπορούν, εφόσον το επιθυμούν να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις και όσοι εξ αυτών έχουν θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης πριν από τον χαρακτηρισμό τους ως υπεράριθμοι, διατηρούν το δικαίωμα αυτό και μετά την τοποθέτησή τους με τις ανωτέρω διαδικασίες και, επομένως, δεν απαιτείται υπηρέτηση της οποιαδήποτε νέας οργανικής τους θέσης, καθώς η μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης οφείλεται στις ανάγκες της υπηρεσίας. Όσοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης πριν από τον χαρακτηρισμό τους ως υπεράριθμοι, έχουν την υποχρέωση της υπηρέτησης της νέας οργανικής τους θέσης.
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: