Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Κυριακή, 8 Απριλίου 2012

Κάτι αλλάζει στην Αγγλική Σχολή

Ποιος είναι ο νέος διευθυντής Graham Gamble 
και ποιο το όραμα του
Φωτογραφία
Δεσμεύεται να ανεβάσει ακόμα πιο ψηλά τα ακαδημαϊκά επίπεδα του σχολείου. Διευκρινίζει, ωστόσο, ότι το ζητούμενο δεν είναι μόνο οι βαθμοί αλλά η παροχή στους μαθητές εκείνων των εφοδίων ώστε να έχουν αυτοπεποίθηση, να είναι πολυμήχανοι, ανεκτικοί και ευπροσάρμοστοι πολίτες. Ο Graham Gamble είναι ο νέος
διευθυντής της Αγγλικής Σχολής, από τον Ιανουάριο του 2012, και στις πρώτες του δηλώσεις σημειώνει πως δεν έχει οποιοδήποτε καινούργιο όραμα, αλλά ιδέες και όρεξη για ανανέωση του οράματος του ιδρυτή της Σχολής, Canon Νewham. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το βιογραφικό του, καθώς έχει εργαστεί σε πέντε σχολεία του κορυφαίου Συνδέσμου Ανεξάρτητων Σχολείων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έχει διδάξει στην Αυστραλία, στην Ισπανία, στις ΗΠΑ καθώς και στΗ Βραζιλία, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως έχει διδάξει ακόμα και σε μαθητές της Θεσσαλονίκης.
Πιο κάτω ο κ. Gamble παίρνει τον λόγο και εξηγεί στον «Φ» τους στόχους που ο ίδιος θέτει για την ιστορική Σχολή: «Ως νεοαφιχθείς διευθυντής της Αγγλικής Σχολής, με ρωτούν συχνά ποιο είναι το καινούριο όραμά μου για το σχολείο. Ίσως εκπλαγείτε όταν μάθετε ότι δεν έχω κανένα καινούργιο όραμα. Έχω όμως ιδέες για ανανέωση του δικού μας οράματος. Στο καλωσόρισμα που έγραψα πρόσφατα στην ιστοσελίδα μας, γράφω για τα όσα κάνουν τη Σχολή μας τόσο ξεχωριστή. Πρωτίστως είναι ο τρόπος με τον οποίο ο δεύτερος αιώνας ζωής της Σχολής μας σημαδεύει τη δύναμη του οράματος του ιδρυτή της και όσων το μοιράστηκαν ανά τις δεκαετίες. Η συνεχής ευημερία μας είναι ο τρόπος με τον οποίο ξεπληρώνουμε το χρέος μας στον Canon Νewham και στα όσα πρόσφερε στην κυπριακή Εκπαίδευση. Σήμερα, ενώ διανύουμε τη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, η Σχολή μας παραμένει εξίσου ξεχωριστή: είμαστε αφοσιωμένοι όσο ποτέ στην αποστολή μας για ακαδημαϊκή ανωτερότητα. Πέρα από αυτό, έχουμε επίσης αναλάβει μια εξίσου σημαντική αποστολή συμπερίληψης όλων των μαθητών που έχουν την τύχη να εξασφαλίσουν εισδοχή στη Σχολή.
Η ανανέωση από εμάς του οράματος του Canon Νewham σημαίνει ότι θα συνεχίσουμε να κάνουμε ότι είναι δυνατό για να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας ώστε να αποφοιτήσουν από τη Σχολή καλά προετοιμασμένοι και όχι μόνο για την ανώτερη Εκπαίδευση. Πρόσφατα έχουμε καταρτίσει και υιοθετήσει μια στρατηγική η οποία έχει ως στόχο να προσφέρει σε όλους τους μαθητές μας την εις βάθος μόρφωση που χρειάζονται για να πετύχουν όχι μόνο στη Σχολή αλλά και στη ζωή τους εκτός Σχολής. Αυτό σημαίνει ότι δεσμευόμαστε να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας για έναν κόσμο στον οποίο πιθανόν να έχουν όχι μόνο μία αλλά και περισσότερες καριέρες στην επαγγελματική τους ζωή. Ως εκ τούτου, οι μαθητές μας πρέπει να μάθουν πώς να είναι αέναοι, διά βίου μαθητές, να είναι υπεύθυνοι για τους εαυτούς τους και τις σπουδές τους. Μ’ αυτό τον τρόπο έχουν τις καλύτερες πιθανότητες να συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικοί και ελκυστικοί ως υπάλληλοι σε έναν κόσμο ο οποίος λόγω του ταχύτατου ρυθμού αλλαγής γίνεται μέρα με τη μέρα και πιο απαιτητικός.
Η Αγγλική Σχολή έχει μακρά ιστορία στη δημιουργία μαθητών οι οποίοι ηγούνται στον τομέα τους όπως στην ιατρική, το εμπόριο, τα νομικά, τα οικονομικά και σε μια μυριάδα άλλων τομέων. Αποτελεί έντονη επιθυμία όλων όσων ανήκουν στην κοινότητα της Αγγλικής Σχολής: των μαθητών, των γονιών, του Συμβουλίου αλλά και των εξαίρετων αποφοίτων της Σχολής, να συνεχιστεί αυτή η παράδοση δημιουργίας ηγετών.
Θα κυνηγήσουμε αυτόν τον στρατηγικό στόχο με ακούραστες προσπάθειες έτσι ώστε ν’ αναπτύξουμε τρόπους εργασίας μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, οι οποίοι να αρμόζουν στα καινούργια μέσα και στις μεθόδους του αιώνα μας. Μας ενδιαφέρει, φυσικά, οι καθηγητές μας να διδάσκουν με όσο το δυνατό πιο αποτελεσματικούς τρόπους. Στο επίκεντρο όμως του στρατηγικού μας σχεδίου βρίσκεται ο τρόπος μάθησης. «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω» σημαίνει να μη μαθαίνει κανείς μόνο ανεξάρτητα αλλά και να μπορεί να χρησιμοποιεί τις γνώσεις των καθηγητών για να πετύχει τους στόχους αυτο-πραγμάτωσής του.
Είναι ένας φιλόδοξος αλλά εφικτός στόχος και παρόλο που πρόκειται για έναν εξαιρετικά σύγχρονο τρόπο προσέγγισης, δεν είμαι ο μόνος που πιστεύω ότι αν ο Canon Νewham μπορούσε να δει τι κάνουμε, θα χαμογελούσε προς αναγνώριση των προ σπαθειών μας.
Δεσμεύσεις για το 2012-2013
Στο ερώτημα τι να αναμένουν οι οικογένειες της Αγγλικής Σχολής το 2012-13, ο Graham Gamble απαντά: «Στόχος μας θα είναι να εξασφαλίσουμε ακόμα υψηλότερα επίπεδα εισδοχής των μαθητών μας στα πρώτα πανεπιστήμια της επιλογής τους περιλαμβανομένων των πανεπιστημίων του Οxford και του Cambridge για τα οποία κάνουμε ειδική προετοιμασία.
Θα συνεχίσουμε να κυνηγάμε τους στρατηγικούς μας στόχους οι οποίοι επικεντρώνονται στην έννοια της «εις βάθος μάθησης». Αυτό σημαίνει μάθηση η οποία οδηγεί όχι μόνο στην προετοιμασία για σπουδές σε πανεπιστήμια αλλά και στην προετοιμασία των μαθητών μας για τους γοργούς ρυθμούς αλλαγής που μας επιφυλάσσουν οι επόμενες δεκαετίες του 21ου αιώνα. Θέλουμε οι μαθητές της Αγγλικής Σχολής να έχουν αυτοπεποίθηση, να είναι πολυμήχανοι, ανεκτικοί και ευπροσάρμοστοι πολίτες όχι μόνο των δικών τους χωρών αλλά και της ευρύτερης ευρωπαϊκής κοινότητας αλλά και του κόσμου.
Φωτογραφία
Ο Graham Gamble προσφέρει στην Αγγλική Σχολή την πείρα που αποκόμισε από σχολεία του Ηνωμένου Βασιλείου και του εξωτερικού γενικότερα. Πριν από την Αγγλική Σχολή, εργάστηκε σε πέντε σχολεία του ΗΜC(Τhe Ηeadmasters’ and Ηeadmistresses’ Conference - Ο κορυφαίος σύνδεσμος ανεξάρτητων σχολείων στο Ην. Βασίλειο) σε τέσσερις διαφορετικές χώρες: Watford Grammar Schoolκαι Wrekin College στο Ην. Βασίλειο, Τhe ScotsCollege (Σίδνεϊ, Αυστραλία), ΚingsCollege (Μαδρίτη, Ισπανία) και St. Ρaul’sSchool(Σάο Πάολο, Βραζιλία). Η πρώτη του εργασία μετά το πανεπιστήμιο ήταν η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε μαθητές στη Θεσσαλονίκη, γι’ αυτό και έχει καλή γνώση της Ελληνικής. Στη συνέχεια δίδαξε σε ένα εσώκλειστο σχολείο στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, μέσω ενός προγράμματος ανταλλαγής καθηγητών. Ακολούθησε ο διορισμός του στην Ισπανία από το 1998-2000 ενώ στη συνέχεια εργάστηκε στις ΗΠΑ από το 2000 μέχρι το 2007 και στη Βραζιλία από το 2007 μέχρι το 2009. Η πιο πρόσφατή του εργασία ήταν στην Ολλανδία όπου κατείχε τη θέση του διευθυντή της Διεθνούς Αμερικανικής Σχολής του Ρότερνταμ για δυόμισι χρόνια. Ο Gamble έχει μεγάλη πείρα στη συνεργασία με ακαδημαϊκά ενθουσιώδεις και ταλαντούχους μαθητές και στην τοποθέτησή τους στα κορυφαία πανεπιστήμια της Μ. Βρετανίας και των ΗΠΑ. Έχει εργαστεί σε πολλές διαφορετικές κουλτούρες και εκπαιδευτικές παραδόσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: