Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

Στη θεωρία πάμε καλά

Ήταν 6 το απόγευμα, όταν -με μισή ώρα καθυστέρηση- οι ομιλητές ανέβηκαν στο πάνελ της ημερίδας με τίτλο «Ευρωπαϊκός διάλογος για την επαγγελματική εκπαίδευση, ευκαιρίες και προκλήσεις», που διοργανώθηκε στο Ινστιτούτο Γκαίτε την περασμένη Παρασκευή.

Το θέμα είναι ιδιαίτερα επίκαιρο τόσο εξαιτίας της οξύτατης ανεργίας των νέων, και κυρίως στις χώρες του ευρωπαϊκού Nότου, όσο και επειδή στην Ελλάδα θα προωθηθούν αλλαγές στο Γενικό και το Επαγγελματικό Λύκειο. Στην ημερίδα μετείχαν ο υφυπουργός του ομοσπονδιακού υπουργού Παιδείας και Ερευνας της Γερμανίας Τόμας Ράχελ, εκπρόσωποι των αρμόδιων υπουργείων Ισπανίας και Πορτογαλίας και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Γερμανίας και στελέχη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Οι πρώτοι ομιλητές μπήκαν δυναμικά, ξεκινώντας με τέμπο. Οι ομιλίες τους ήταν σφικτές, σχεδόν δεκάλεπτες, με απλό και στακάτο λόγο. Ο κ. Ράχελ παρουσίασε το μοντέλο της γερμανικής τεχνολογικής εκπαίδευσης, ο Ισπανός μίλησε για τα βήματα της χώρας του, ο εκπρόσωπος του Γερμανικού Επιμελητηρίου για τη συμβολή των επιχειρήσεων στην εκπαίδευση και στην πιστοποίηση των αποφοίτων. Ολοι στο ακροατήριο θα μπορούσαν να καταλάβουν σε γενικές γραμμές τη θέση των ομιλητών. Και έφτασε η «ώρα της Ελλάδας»: μακρόσυρτη και θεωρητική. Αφού η ομιλήτρια που εκπροσώπησε το ελληνικό υπουργείο ζήτησε συγγνώμη για την καθυστέρηση στην άφιξη (τότε κατάλαβα σε ποιον οφειλόταν η παρέκκλιση από τη γερμανική πειθαρχία), παρουσίασε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η εκπαίδευση. Κατά την άποψή μου, το άξιο στέλεχος, και με σημαντικό έργο στο υπουργείο, στην ομιλία του... πέταξε την μπάλα στην εξέδρα καθώς έως τώρα έχουμε χορτάσει από... «προκλήσεις», «διαβούλευση», «στρατηγική» αλλά από ουσία μηδέν.
Οσο για τον διάλογο που ακολούθησε, εκεί πια η μπάλα βγήκε εντελώς εκτός γηπέδου. Ακούσαμε, λοιπόν, κυρία να κάνει σχεδόν δεκάλεπτη γενικόλογη παρέμβαση χωρίς να έχει ερώτηση, προκαλώντας τη δυσφορία κοινού και συντονιστή. Επίσης, θυμηθήκαμε παλιό στέλεχος του υπουργείου Παιδείας το οποίο ζήτησε τον λόγο και το μόνο που βρήκε να παρατηρήσει ήταν ότι πλέον δεν υπάρχει Διεύθυνση Τεχνολογικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, δηλαδή μία συντεχνιακού χαρακτήρα τοποθέτηση.
Ποιες αλλαγές προτείνουν οι ομιλητές να υιοθετήσει η ελληνική εκπαίδευση; Ποιο ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν στην επαγγελματική εκπαίδευση οι επιχειρήσεις μιας χώρας που βρίσκεται σε ύφεση; Ποιες είναι οι στρεβλώσεις στο σημερινό σύστημα; Ποιες αλλαγές έχει αποφασίσει το ελληνικό υπουργείο; Θα μου πείτε γιατί οι εκπρόσωποι ενός καταρρέοντος συστήματος να θέλουν να μάθουν. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να ακκίζονται μπροστά στον καθρέφτη υπερασπιζόμενοι τα προνόμιά τους...

Δεν υπάρχουν σχόλια: