Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Πέμπτη, 14 Φεβρουαρίου 2013

Σεβασμιώτατε, σώστε το ΤΕΙ μας

 Του Απόστολου Λακασά
Γίνεται συζήτηση για το σχέδιο «Αθηνά» που περιλαμβάνει καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων, σχολών ΤΕΙ και πανεπιστημίων; Σαφώς και όχι! Η επικαιρότητα γύρω από τον
μεγαλεπήβολο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, το οποίο θέλει να ανατρέψει άρδην το τοπίο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας, μονοπωλείται από τις αντιδράσεις των φοιτητών και των διδασκόντων τα ιδρύματα των οποίων χάνουν τμήματα, ενώ η κουβέντα μάλλον περιορίζεται στις επισκέψεις στα υπουργικά γραφεία... βουλευτών, μητροπολιτών, δημάρχων και άλλων τοπικών παραγόντων. Ο καθείς εξ αυτών, για τους λόγους του, ενδιαφέρεται να μη θιγεί το «ποίμνιό» του.
Ποιοι οι λόγοι της απουσίας σοβαρού διαλόγου παρότι όλα τα κόμματα (έστω και με διαφορετικές αφετηρίες και στοχεύσεις) και η ακαδημαϊκή κοινότητα ομονοούν ότι χρειάζεται αναδιάρθρωση η ξεχειλωμένη ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση; Οτι ουδείς επιθυμεί να χρεωθεί το πολιτικό κόστος των αλλαγών. Ως προς τους κυβερνητικούς εταίρους, το ΠΑΣΟΚ ψέλλισε τις προάλλες κάτι περί «αποφάσεων με δύο μέτρα και δύο σταθμά» και κατόπιν ουδέν νεότερο, ενώ η ΔΗΜΑΡ μιλάει για κοινοπραξίες πανεπιστημίων, ΤΕΙ, και ερευνητικών ιδρυμάτων! Το γνωρίζουν οι εταίροι ότι οι αλλαγές πρέπει να εισαχθούν στο μηχανογραφικό δελτίο των φετινών υποψηφίων πριν από τις πανελλαδικές του Μαΐου;
Ως προς το υπουργείο Παιδείας, παρότι είχε επαρκή χρόνο προετοιμασίας, αντί να εκμεταλλευτεί το πάνδημο αίτημα περί μεταρρύθμισης και να θωρακίσει την πρότασή του με ευθύ λόγο (ναι, η χώρα δεν έχει χρήματα για να λειτουργεί 40 πανεπιστήμια και ΤΕΙ) και σοβαρά επιχειρήματα (ναι, είναι γελοίο να υπάρχουν τμήματα τόσο εξειδικευμένα, όπως π.χ. Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και την Οικονομία και Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και το Εμπόριο) ώστε να εισπράξει κατόπιν τα εύσημα, παρουσίασε μία πρόταση συγχωνεύσεων/καταργήσεων ευάλωτη στους επικριτές της ότι λειτούργησε με κομματικά και όχι ακαδημαϊκά κριτήρια.
Για παράδειγμα, δεν εξήγησε τα ακαδημαϊκά κριτήρια που υπαγορεύουν τη μετακίνηση τμημάτων από την Πάτρα προς το Μεσολόγγι, από τη Θεσσαλονίκη στις Σέρρες, από τη Χαλκίδα στη Λαμία.
Την ίδια στιγμή που όλοι επικρίνουν τη διασπορά των τμημάτων σε διάφορες -συνολικά 65- πόλεις, από τον νέο ακαδημαϊκό χάρτη σβήνονται μόνο 12 πόλεις, ενώ η χώρα συνεχίζει να σπουδάζει φοιτητές και να παράγει... ανέργους με τον ίδιο παραλογισμό που το έκανε προ κρίσης. Π.χ.: Ας μας εξηγήσει κάποιος ποια η διαφορά ανάμεσα στις σπουδές Δημοσίων Σχέσεων σε ΤΕΙ και σε εκείνες σε πανεπιστήμιο. Χρειαζόμαστε τόσους δημοσιοσχεσίτες; Αλλο παράδειγμα: Στο Παν. Πελοποννήσου ιδρύεται Σχολή Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής (τι βαρύγδουπος τίτλος!), με δύο τμήματα: Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού το πρώτο, και Νοσηλευτικής το δεύτερο. Τι σχέση έχει η οργάνωση και διαχείριση αθλητισμού με τη νοσηλευτική και την ανθρώπινη κίνηση; 
kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: