Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

Η αξιολόγηση στους δαιδάλους των επιτροπών

Είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα,άν δεν θέλεις, ή αν δυσκολεύεσαι να προχωρήσεις κάτι δημιουργείς μια επιτροπή που αναλαμβάνει υποτίθεται την προώθηση του.Το έχουμε ζήσει, το έχουμε διαπιστώσει ουκ ολίγες φορές.Και παρά τις συνθήκες ακραίας κρίσης που βιώνουμε, που θα έπρεπε να κινητοποιεί τους πάντες και ιδιαίτερα τους κυβερνώντες σε γρήγορες αλλαγές, η πρακτική αυτή φαίνεται  ότι συνεχίζεται. Τελευταίο παράδειγμα η πολύ-ταλαιπωρημένη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που καρκινοβατεί εδώ και χρόνια. Στα πρότυπα της ανεξάρτητης αρχής που αξιολογεί τα πανεπιστήμια- αν και τα αποτελέσματα της ομολογουμένως  δεν είναι ιδιαίτερα διακριτά - δημιουργήθηκε μια ακόμα  ανεξάρτητη αρχή για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που με τη  σειρά της θα δημιουργήσει κάμποσες αντίστοιχες  αρχές ανά  διεύθυνση εκπαίδευσης.

Θα θέλαμε  να ελπίζουμε  ότι αυτή η νέα πολυπλόκαμη και πολυπρόσωπη αρχή  θα ξεκινήσει επιτέλους το έργο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Όμως η  γραφειοκρατική οργάνωση  της,σε συνδυασμό με τη δεδομένη  αντίθεση τουλάχιστον των συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών, καθιστούν εξαρχής προβληματικό το έργο της. Αν συνυπολογίσουμε μάλιστα και τη διαρκή διάθεση συμβιβασμών και υποχωρήσεων που επιδεικνύει η ηγεσία του υπουργείου παιδείας, είναι πολύ πιθανό για μια φορά ακόμα  η αξιολόγηση να χαθεί στους δαιδάλους των διαφόρων επιτροπών.

Η κατάσταση όμως της δημόσιας εκπαίδευσης δεν επιτρέπει άλλες χαμένες ευκαιρίες. Όπως δεν θα  έπρεπε να επιτρέψουν να χαθεί η δυνατότητα ανασυγκρότησης του εκπαιδευτικού συστήματος και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που μοχθούν, αγωνίζονται για να προσφέρουν ουσιαστικές γνώσεις στα παιδιά, που δεν έχουν άλλη δυνατότητα επιλογής, πέρα από το σχολείο της γειτονιάς τους. Γιατί οι ίδιοι ξέρουν πολύ καλά και τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα αλλά και τους βολεμένους ή αδιάφορους συναδέλφους τους. Που δυστυχώς δεν είναι  λίγοι. Είναι χαρακτηριστικό ότι μια δειγματοληπτική έρευνα, που έγινε σε 4 εκπαιδευτικά συγκροτήματα της Αττικής  από επιθεωρητές της δημόσιας διοίκησης, αποκάλυψε  απίστευτα στοιχεία. Σύμφωνα λοιπόν με το πόρισμα των επιθεωρητών  στα 11 αυτά σχολεία σχεδόν  ο ένας στους δύο απο τους 300 εκπαιδευτικούς  που εργάζονταν σε αυτά, δεν εφάρμοζαν το εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας, με την ανοχή ή και τη συνενοχή προφανώς των  υπευθύνων. Υπήρχαν καθηγητές που δίδασκαν  από 2 έως 6 ώρες την εβδομάδα, αντί για τις 16 έως 21 ώρες που ήταν υποχρεωμένοι. Κατά τ αάλλα βέβαια, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ υπάρχουν χιλιάδες ελλείψεις προσωπικού.

Και αυτό βέβαια είναι μόνο η μία πτυχή του προβλήματος.Γιατί υπάρχει και η ουσιαστικότερη που αφορά στην ποιότητα και την επάρκεια της διδασκαλίας,θέμα για το οποίο οι συνδικαλιστές δεν δέχονται συζήτηση.Η αξιολόγηση και κατά συνέπεια η αξιοκρατία είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να ανασυνταχθεί η δημόσια εκπαίδευση. Και δεν πρέπει για μια φορά ακόμα να παραπεμφθεί στις καλένδες, με διάφορα τεχνάσματα για ψηφοθηρικούς και μικροκομματικούς λόγους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: