Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Πέμπτη, 25 Απριλίου 2013

Το υπουργείο Παιδείας γράφει τεστ στο Αγαθονήσι

Του Απόστολου Λακασά στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Πολύ σωστά ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου παραδέχθηκε στη Βουλή ότι «πρέπει να πείσουμε τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να πηγαίνουν όταν παίρνουν μία θέση τοποθέτησης, π.χ. στο Αγαθονήσι, ώστε να μην
αντιμετωπίζουμε το φαινόμενο της άρνησης που αντιμετωπίσαμε φέτος». Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του ίδιου, φέτος προσλήφθηκαν 270 αναπληρωτές σε περιοχές της Διεύθυνσης Δωδεκανήσου και από αυτούς οι 61 δεν αποδέχθηκαν τον διορισμό. Μεταξύ των λόγων της μη αποδοχής θα πρέπει να περιλαμβάνονται και κάποιοι προσωπικοί. Είναι σαφές, βεβαίως, ότι σε μεγάλη ομάδων «αρνητών» μέτρησε και ο οικονομικός παράγοντας, καθώς τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής σε ακριτική περιοχή μπορεί να αποδειχθούν υψηλότερα από τις μηνιαίες αποδοχές του προσληφθέντος.
Από την άλλη, όμως, πάντα οι συνθήκες για τους πρωτοδιόριστους ήταν δύσκολες, αφού αναγκάζονταν να «μεταναστεύσουν». Ναι, μόνο που παλαιότερα η εκπαίδευση ήταν από τους πιο προνομιούχους κλάδους του δημόσιου τομέα (καλό ωράριο, μεγάλες διακοπές, απογευματινός χρόνος για ιδιαίτερα μαθήματα). Αρα, αφού, λόγω της οικονομικής κρίσης, το τοπίο έχει αλλάξει, πώς ευελπιστεί το υπ. Παιδείας ότι θα πείσει τους εκπαιδευτικούς να πηγαίνουν στις ακριτικές περιοχές; Ενα καλό βήμα θα ήταν η οικοδόμηση νέας σχέσης εργοδότη - εργαζομένου με βάση την εμπιστοσύνη, την αξιοκρατία, την καλή οργάνωση της εργασίας.
Ομως, πώς η ηγεσία του υπουργείου θα πείσει για τις καλές προθέσεις της όταν, για παράδειγμα, η ίδια επανέφερε διάταξη που επιτρέπει αποσπάσεις εκπαιδευτικών χωρίς να χάνουν τα μόρια της οργανικής θέσης; Η διάταξη καταργήθηκε το 2010, με συμφωνία ακόμη και των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ. Συγκεκριμένα, με τον νόμο 4145/13, το υπουργείο μπορεί να αποσπά εκπαιδευτικούς σε δύο νέους οργανισμούς στην Αθήνα, τον ΕΟΠΠΕΠ και το ΙΝΔΒΜ, και αυτοί να λαμβάνουν τα μόρια σαν να υπηρετούσαν σε ακριτική περιοχή, που δίνει πολύ περισσότερα μόρια σε σχέση με την Αθήνα. Ετσι, κάποιοι και στην Αθήνα θα ζουν και τα μόρια του Αγαθονησίου θα παίρνουν, τα οποία είναι «διαβατήριο» για γρήγορη, οριστική μετάθεση εντός έδρας.
Την ίδια στιγμή, ο χαμηλόμισθος εκπαιδευτικός δεν μπορεί να κάνει προγραμματισμό ζωής εγκαίρως (προσπαθώντας να γλιτώσει έξοδα) διότι το υπουργείο ακόμη δεν έχει προχωρήσει σε βασικά βήματα για τον σχεδιασμό της επόμενης σχολικής χρονιάς. Από το 2013-14 θα αλλάξει το πρόγραμμα στις τρεις τάξεις Λυκείου και άρα θα γίνει ανακατανομή προσωπικού με βάση τον νέο αριθμό ωρών διδασκαλίας κάθε μαθήματος. Πώς θα γίνει αυτό σε συνδυασμό με την αύξηση των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας κάθε εκπαιδευτικού, τις συγχωνεύσεις σχολείων, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις;
Αυτά σηματοδοτούν μεγάλες ανατροπές. Η ηγεσία του υπουργείου, και δη ο αρμόδιος υφυπουργός, έχουν ιδιαίτερα δύσκολο έργο για να οικοδομήσουν ένα νέο συμβόλαιο με τους εκπαιδευτικούς. Και η συνταγή της επιτυχίας, ευλόγως, δεν μπορεί να περιέχει μπαγιάτικα υλικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: