Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Πέμπτη, 2 Μαΐου 2013

«Η δική μας ώρα έχει 90 λεπτά»

Του Απόστολου Λακασά στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Με βραχνή φωνή μού τηλεφώνησε την περασμένη Παρασκευή φίλη φιλόλογος, η οποία εργάζεται σε Γυμνάσιο του Ναυπλίου. «Με ακούς; Εχει κλείσει η φωνή μου.
Ελα εσύ στη θέση μου, να πρέπει να κουμαντάρεις μια τάξη εφήβων κάθε μέρα, και τα λέμε μετά...» με επέπληξε, θέλοντας στην ουσία να προλάβει μία απορριπτική αντίδρασή μου στο παράπονό της. Η φίλη διαμαρτύρεται για την αύξηση του ωραρίου από την επόμενη σχολική χρονιά, την οποία αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας. Βέβαια, γνωρίζω ότι η ίδια και πολλοί άλλοι ακόμη δύσκολα θα έβαζαν την υπογραφή τους σε μία ακραία απόφαση, όπως είναι η πραγματοποίηση απεργίας κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων (αρχίζουν στις 17 Μαΐου) για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο εκπαιδευτικός στην Ελλάδα είναι, ίσως, ο μόνος δημόσιος λειτουργός που βιώνει τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης όχι μόνο στη δική του ζωή, αλλά και στις ζωές των συμπολιτών του, καθώς κάθε μέρα έχει να κάνει με τα παιδιά τους. Αφουγκράζεται την αγωνία των γονιών που –παρά τις επώδυνες μειώσεις στο εισόδημά τους– δεν θέλουν να κόψουν κάτι από την εκπαίδευση των παιδιών, παρατηρεί τον μεγαλοϊδεατισμό ορισμένων άλλων που νομίζουν ότι έχουν γεννήσει τον νέο Αϊνστάιν, θλίβεται με εκείνους που αδιαφορούν για τα παιδιά. Γι’ αυτό και εκτιμώ ότι οι περισσότεροι καθηγητές δεν θα αποφασίσουν ακρίτως να προχωρήσουν σε μία απεργία, μόνο και μόνο επειδή το εβδομαδιαίο ωράριό τους θα αυξηθεί κατά δύο ώρες!
Φυσικά, οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι μία ώρα στην τάξη ισοδυναμεί με μιάμιση ώρα σε κάθε άλλο επάγγελμα, ενώ θεωρούν ότι υπάρχουν και επαγγελματικές ασθένειες, όπως η αφωνία, που μπορεί να δικαιολογήσουν ένας εκπαιδευτικός να απαλλάσσεται από την υποχρέωση για διδασκαλία στην τάξη και να του ανατίθεται μόνο... χαλαρό διοικητικό έργο! Αλλά οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν επίσης ότι με βάση τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, στην Ελλάδα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση διδάσκουν συνολικά 589 ώρες ετησίως, ενώ ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι 778 ώρες και του ΟΟΣΑ 782 ώρες. Για τα γυμνάσια, οι ώρες διδασκαλίας των Ελλήνων είναι 415 και οι αντίστοιχοι μέσοι όροι σε Ε.Ε. και ΟΟΣΑ είναι 671 ώρες και 704 ώρες.
Οπως και να έχει, είναι πολύ δύσκολο αυτή τη στιγμή να υπάρξει κοινωνική συμμαχία επί του αιτήματος να μην αυξηθούν οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας κατά δύο για κάθε εκπαιδευτικό. Γι’ αυτό και εκπλήσσει η πρόταση των συνδικαλιστών του ΣΥΡΙΖΑ, της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς και του ΠΑΣΟΚ περί πενθήμερης απεργίας των καθηγητών εν μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η πρόταση μοιάζει να κινείται στη λογική του συνθήματος «στάχτη και μπούρμπερη σε όλα ώστε να έλθουμε εμείς μετά για να αναγεννήσουμε το κράτος». Βεβαίως, πίσω από τις κουίντες του δράματος, κάποιοι γελούν. Γιατί βλέπουν τους αντιπάλους έτοιμους να πατήσουν... μπανανόφλουδα πεταμένη σε παγοδρόμιο. Διότι όλοι γνωρίζουν ότι στην Ελλάδα δεν παίζεις με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: