Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

«Εσείς, κ. καθηγητά, θα το λύνατε;»

Του Απόστολου Λακασά στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Αλήθεια, ποιος ψάχνει για μαθητές-τζίνια στο σημερινό ελληνικό σχολείο; Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) που επιλέγει τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι η εύκολη απάντηση, αν κρίνουμε από τον υψηλό βαθμό δυσκολίας των φετινών
θεμάτων. Ομως, δεν είναι και η σωστή. Κανείς δεν ψάχνει για τζίνια, τουλάχιστον μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αντιθέτως, οι καθηγητές της ΚΕΕ, που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα, δείχνουν να ψάχνουν για... πελάτες. Την ίδια στιγμή, επιδίδονται σε παιχνίδια εξουσίας («μαγκιές» το λένε οι 18χρονοι) με τους καθηγητές των άλλων ειδικοτήτων.
Λοιπόν, καθώς χθες ολοκληρώθηκε η εξέταση στα έξι υποχρεωτικά μαθήματα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων, είναι διάχυτη η εντύπωση ότι η διαδικασία στιγματίστηκε από τα πάρα πολύ δύσκολα θέματα στα Μαθηματικά και τη Φυσική. Στα δύο αυτά μαθήματα εξετάστηκαν οι τρεις στους πέντε από το σύνολο των υποψηφίων. Γιατί τόσο δύσκολα θέματα, στην επίλυση των οποίων δυσκολεύτηκαν ακόμη και καθηγητές;
Εάν επιχειρήσουμε να μπούμε στη θέση των μελών της ΚΕΕ, πιθανόν να υιοθετήσουμε την εξήγηση που δίνουν ορισμένοι, ότι δηλαδή τα πολύ δύσκολα θέματα είναι αρνητική απόρροια της «κόπωσης» του συστήματος των Πανελλαδικών. Συγκεκριμένα, κάθε χρόνο τα μέλη της ΚΕΕ πρέπει να επιλέξουν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, ώστε να ξεχωρίσουν οι άριστοι υποψήφιοι από τους μέτριους. Καθώς λοιπόν το σύστημα της παραπαιδείας, που «ζει» από τις Πανελλαδικές, έχει τελειοποιηθεί, τα μέλη της ΚΕΕ κάθε χρόνο ξεκινούν από ιδιαίτερα μειονεκτική θέση στην προσπάθειά τους να το... προσπεράσουν, επινοώντας θέματα που δεν τα έχουν σκεφτεί και «πιάσει» οι φροντιστές. Ομως, αυτός είναι ένας υγιής ετήσιος ανταγωνισμός ανάμεσα στα μέλη της ΚΕΕ και τους καθηγητές των φροντιστηρίων. Δεν είναι το ίδιο με αυτό που συνέβη φέτος. Αντιθέτως, μάλιστα...
Μετά βεβαιότητος τα εξωφρενικής δυσκολίας θέματα στραγγαλίζουν τον υποψήφιο και τον οδηγούν από την αγκαλιά των φροντιστηρίων σε εκείνη των καθηγητών που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα, οι οποίοι βλέπουν την «αγορά» να έχει συρρικνωθεί δραματικά λόγω οικονομικής κρίσης.
Βεβαίως, το θέμα αποκτά πινελιές «Βεντέτας στην Νεραντζιώτισσα» εάν σκεφτούμε ότι και τα μέλη της ΚΕΕ –καθηγητές τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης– που συγκεντρώνονται στο υπουργείο Παιδείας το βράδυ πριν από κάθε εξέταση είναι άνθρωποι με αδυναμίες... Γι’ αυτό, λοιπόν, όπως λένε οι κακές γλώσσες, μπορεί οι μαθηματικοί της ΚΕΕ να πήραν βαρέως το παιδαριώδες λάθος που έγινε στα θέματα των Μαθηματικών των υποψηφίων των Εσπερινών Λυκείων και, με τα πάρα πολύ δύσκολα θέματα στα Μαθηματικά κατεύθυνσης για τους μαθητές των Ημερήσιων Λυκείων να θέλησαν να αποκαταστήσουν το κύρος τους. Πόσω μάλλον που και οι συνάδελφοί τους οι φυσικοί τα είχαν «παίξει» με αντίστοιχης, υψηλότατης, δυσκολίας θέματα. Συμφορά από το πολύ (;) μυαλό των καθηγητών, που την πληρώνουν οι 18χρονοι...

Δεν υπάρχουν σχόλια: