Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2014

Οι πληγές της δημόσιας εκπαίδευσης

Οι πληγές της δημόσιας εκπαίδευσης
Το 2013 χαρακτηρίζεται ως έτος πολέμου εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης. Για πρώτη χρονιά είχαμε μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και κλείσιμο, για μήνες, του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας και του ΕΜΠ. Παράλληλα ορυμαγδός μέτρων και νομοθετικών ρυθμίσεων απλώνουν το σπιράλ θανάτου της δημόσιας εκπαίδευσης. Κυβέρνηση και τρόικα εκτελούν συμβόλαιο θανάτου της δημόσιας εκπαίδευσης και εξαθλίωσης των εκπαιδευτικών.

Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση περίπου 130 τμήματα καταργήθηκαν. Ταυτόχρονα η κατάργηση των 52 ειδικοτήτων στην τεχνική εκπαίδευση σηματοδοτεί τη διάλυση και την ιδιωτικοποίησή της. Ο υπουργός Παιδείας πετάει στον Καιάδα της διαθεσιμότητας - απόλυσης 2.500 εκπαιδευτικούς και διώχνει από την τεχνική εκπαίδευση πάνω από 20.000 χιλιάδες μαθητές. Καταργεί τις επιθυμίες, τις ανάγκες, τα δικαιώματά τους. Τους θυσιάζει στον βωμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Η αρχή των απολύσεων έγινε με τη βίαιη απομάκρυνση 10.000 αναπληρωτών, ενώ απέλυσαν τους φύλακες με σοβαρότατες παρενέργειες στη λειτουργία των σχολείων. Για τα έτη 2013 και 2014 δεν θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις διοικητικού προσωπικού, για το διδακτικό προσωπικό ο λόγος προσλήψεων-αποχωρήσεων θα διαμορφωθεί στο 1:10, ενώ οι συνολικές δαπάνες για την Παιδεία συρρικνώνονται κάτω από το 2,3 % επί του ΑΕΠ. Από το 2009 μέχρι το 2013 οι δαπάνες για την Παιδεία μειώθηκαν κατά 33% με πρόβλεψη 47% μέχρι το 2016.
Παράλληλα διαμορφώνουν ένα εξεταστικοκεντρικό Λύκειο για λίγους, ένα σχολείο πιο ανταγωνιστικό και ελιτίστικο με τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες να οξύνονται με ολέθριες συνέπειες για τα παιδιά των λαϊκών τάξεων. Ενα Τεχνικό Λύκειο με καθολική εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας και «απλήρωτης» εργασίας, με «εκπαίδευση» προσαρμοζόμενη στις κάθε φορά ανάγκες του κεφαλαίου και μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης (ΙΕΚ).
Ταυτόχρονα διαμορφώνεται ένα εργασιακό τοπίο βαρβαρότητας με εκπαιδευτικούς - ομήρους την ώρα που οι μισθοί τους έχουν συρρικνωθεί μέχρι και 50%. Βιομηχανία διώξεων για «αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας» έχει στηθεί. Το καθεστώς εργασιακής τρομοκρατίας ολοκληρώνεται(;) με τις νομοθετικές ρυθμίσεις για την αξιολόγηση που τη μετατρέπουν σε μηχανισμό μισθολογικής καθήλωσης - χειραγώγησης - απόλυσης, αλλά και κατηγοριοποίησης των σχολείων. Παράλληλα διαμορφώνεται ένα απολυταρχικό κράτος με την κυριαρχία των κατασταλτικών μηχανισμών και τις βασικές ελευθερίες εν αναστολή. Αυτό αποτυπώνεται και από την αντιμετώπιση των απεργιών στον χώρο της εκπαίδευσης.

Πηγή: Γιώργος Κ. Καββαδίας, Εκπαιδευτικός - ερευνητής στο ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: