Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2014

Ένας τρελός, τρελός Υπουργός…

Είναι γεγονός ότι ο κ. Υπουργός Παιδείας γνωρίζει πώς να προκαλεί «ντόρο» γύρω από το όνομά του. Αυτό δε χάνει ευκαιρία να επιβεβαιώνει, δίνοντας την εντύπωση ότι το μόνο που τον ...
ενδιαφέρει είναι να ακούγεται, να βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων. Με αυτόν τον τρόπο έχει εξασφαλίσει εδώ και χρόνια κάτι παραπάνω από την απλή του πολιτική επιβίωση και –δυστυχώς- συγκαταλέγεται αδιάλειπτα, ως ταλαντούχος της υποκριτικής τέχνης, μεταξύ των πρωταγωνιστών της πολιτικής σκηνής του χώρου. Στη σύντομη έως τώρα θητεία του στο Υπ. Παιδείας –που ελπίζουμε τέτοια να παραμείνει- είναι απλά απολαυστικό
Τέλη του καλοκαιριού ήταν, όταν επιβεβαίωνε με υπεύθυνο και συνάμα απολογητικό ύφος ότι «κενά στα σχολεία δεν πρόκειται να υπάρξουν». Ως τότε κανείς δεν τον έπαιρνε σοβαρά και αυτός φαινόταν να το γνωρίζει. Και πείσμωσε… Αρχές της σχολικής χρονιάς κυκλοφορεί η φήμη ότι επίκειται μαζικό κύμα ορισμών αναπληρωτών καθηγητών στα σχολεία. Αποτέλεσμα; Κάποιες δεκάδες εκπαιδευτικών ήταν οι τυχεροί της φετινής κλήρωσης… Κάπου στα μέσα Σεπτέμβρη απασφαλίζει ο κ. Υπουργός. Θα γίνει, είπε, ΑΣΕΠ. Η φήμη διαχέεται παντού και διαρκώς ανατροφοδοτείται από τους αρμοδίους του Υπουργείου. Για να ξεχαστεί και να διαψευστεί στην πορεία βέβαια. Καθώς για άλλη μία φορά οι «αγαθές προθέσεις» του κ. Λοβέρδου σκόνταψαν στις απαγορεύσεις της τρόικας.
Ώσπου, ο Υπουργός συνειδητοποιεί το μέγεθος του προβλήματος, κάπου στο Νοέμβρη. Υπάρχουν κενά στα σχολεία, ακόμα και για τη διδασκαλία μαθημάτων κατεύθυνσης στα παιδιά της Γ’ Λυκείου. Μένει ενεός, αγωνιά το τι θα κάνει. Και τότε του έρχεται η ιδέα. Θα επικαλεστεί, λέει, το φιλότιμο του λειτουργού – εκπαιδευτικού. Θα ζητήσει από καθηγητές να εργαστούν εθελοντικά –έτσι λέγεται το τζάμπα στις μέρες μας, αν δεν το ξέρετε- καθώς στα ταμεία «δεν υπάρχει σάλιο», σύμφωνα με παλιότερα λόγια του ανδρός. Η δήλωση δε διαψεύδεται. Ο υφυπουργός του μάλιστα τη χαρακτήρισε ως μία «σκέψη μέσα στην αγωνία τους». Την αγωνία του άνεργου εκπαιδευτικού κανείς δεν υπολογίζει. Ούτε των παιδιών φυσικά, που βγάζουν μια χρονιά γεμάτη κενά και ελλείψεις. Αλλά αυτά συνήθισαν.
Τι; Δε συνήθισαν, λέει, και κάνουν καταλήψεις; Και για αυτό ο Υπουργός μας έχει τη λύση. Σιγά που δε θα την είχε… Ξεστόμισε την απειλή: κάθε χαμένη ώρα θα καλυφτεί με αναπληρώσεις το Πάσχα, το καλοκαίρι, τα Χριστούγεννα, το Δεκαπενταύγουστο και κάποια μεταμεσονύκτια μαθήματα! Για τις χαμένες ώρες όμως λόγω των ελλείψεων σε καθηγητικό προσωπικό, την ανυπαρξία μαθημάτων και βιβλίων, ακόμα και για την κατεύθυνση, δε γίνεται κουβέντα. Αυτά δεν είναι προβλήματα, ξέρει ο Υπουργός. Φυσικά ούτε για τα αιτήματα των μαθητών θα συζητήσει, αλλά ούτε και με τον εκπρόσωπο της ΟΛΜΕ θα ανταλλάξει απόψεις. Σιγά μην ακούσει και τον καθένα που έχει άποψη για την παιδεία. Αυτός το είπε. Έκλεισε και τη σελίδα των παιδιών στο facebook, από όπου οργάνωναν και τις καταλήψεις. Αν επανέλθουν στις κινητοποιήσεις, ίσως τους απαγορεύσει και το L.O.L. Η φήμη όμως ελέγχεται ως αναληθής…
Επειδή όμως ένας άνδρας του βεληνεκούς του δε θα έμενε μόνο στις πρώτες βαθμίδες της παιδείας, είπε να περάσει και από την τριτοβάθμια. Με άξιους συμπαραστάτες βέβαια εκεί. Αποφάσισε στην αρχή να γίνουν μετεγγραφές. Έκαναν τα μηχανογραφικά οι νέοι πλέον φοιτητές, πέρασαν στις σχολές και κάπου εκεί άλλαξε γνώμη ο Υπουργός. Μετά, είπε κάτι αοριστίες περί ελλείψεων σε διοικητικό προσωπικό στα ιδρύματα, χωρίς φυσικά να υπονοήσει ότι θα συμβάλει σε κάποια λύση. Γιατί άλλωστε, Υπουργός μήπως είναι; Βρήκε λίγο αργότερα μπροστά του και ένα ασύνταχτο τσούρμο φοιτητών που με λάθος τρόπο επιχείρησαν να εναντιωθούν στη μετατροπή του Πανεπιστημίου σε φρουρούμενη χωματερή και τους φόρτωσε επικοινωνιακά όλα τα στραβά και ανάποδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σιγά που θα έχανε την ευκαιρία…
Λογικά ο Υπουργός αισθάνεται περήφανος για το έργο του. Για αυτό άλλωστε περιφέρεται με το γνωστό ύφος του, αυτό της δακρύβρεχτης αλαζονείας, από κανάλι σε κανάλι και μιλάει με το πάντα προσφιλές του α’ ενικό πρόσωπο. Και καλά κάνει. Το πέρασμά του άλλωστε είναι ιδιαιτέρως ηχηρό. Τα Λύκεια έχουν μετατραπεί σε τριετή εξεταστικά κέντρα με ασαφές αλλά εν λειτουργία πρόγραμμα εξετάσεων και προς άγνωστη κατεύθυνση για την ώρα. Χωρίς βιβλία και καθηγητές, χωρίς να έχει διασαφηνιστεί η λογική της μοριοδότησης για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ διανύουμε ήδη το δεύτερο έτος λειτουργίας του «Νέου Λυκείου». Οι τριτοβάθμιες σχολές αποτελούν πλέον χωματερές και εστίες μικροβίων και μολύνσεων. Όσοι αντιδρούν σε αυτήν την κατάσταση έχουν βαφτιστεί υποκινούμενα φερέφωνα. Και, αν συνεχίσει να θητεύει με την ίδια επιτυχία στο Υπουργείο του, θα δούμε και τους εκπαιδευτικούς να μετατρέπονται σε επαίτες μορίων στην ελπίδα του αγνώστου ΑΣΕΠ.
*Ο Βασίλης Νάστος είναι φιλόλογος-εκπαιδευτικός.

Δεν υπάρχουν σχόλια: