Συγγραφείς αυτού του ιστολογίου είναι ο καθένας από μας, που έχει να πει, να παρατηρήσει και να σχολιάσει κάτι για τα θέματα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ενυπόγραφα θέματα για ανάρτηση γίνονται απλά με ηλεκτρικό μήνυμα στη διεύθυνση:kapistri@gmail.com και δημοσιεύονται χωρίς λογοκρισία. Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα, ακόμα και ανώνυμα!

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017

Ν. Φίλης: Να μην κληθούν στο Βουλή οι συνδικαλιστές ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, αλλά τα Ινστιτούτα Μελετών

Άμεσα αντέδρασαν στην πρόταση Ν. Φίλη Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
«Πρέπει να ξεφύγουμε από την πεπατημένη ζητήματα τα οποία δεν είναι αμιγώς συνδικαλιστικά, ούτε κυρίως συνδικαλιστικά να τα συζητούμε με εκπροσώπους των διοικήσεων των συνδικαλιστικών φορέων».

Αυτό είπε ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, προκαλώντας την αντίδραση Βουλευτών και του ΣΥΡΙΖΑ, και  τόνισε τα εξής:
Α. Δεν αμφισβητώ ότι και η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ έχουν ή πρέπει να έχουν γνώμη για τα συνδικαλιστικά ζητήματα. Αλλά εδώ δεν κάνουμε μια συνδικαλιστική συζήτηση, κάνουμε μια συζήτηση που έχει και ένα βάθος. Προσπαθούμε να δούμε τα προαπαιτούμενα αυτής της κουβέντας και η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ και ο ΟΙΛΕ όπως και άλλοι φορείς διαθέτουν έγκυρα Ινστιτούτα Μελέτης Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Β. Θα περίμενα, λοιπόν, αντί να κάλουμε τις διοικήσεις των συνδικαλιστικών φορέων που δεν ξέρω τι έχουν να προσφέρουν στην κουβέντα αυτή.
Γ. Εν πάση περιπτώσει να ζητήσουμε να έρθουν οι εκπρόσωποι των Ινστιτούτων που έχουν οι φορείς, όπως επίσης και το ΚΑΝΕΠ της ΓΕΣΕΕ, το οποίο μάλιστα κάθε χρόνο εκδίδει πολύ σοβαρή μελέτη για τις καταστάσεις και τις ανισότητες στο χώρο της εκπαίδευσης.
Δ. Η πρότασή μου, λοιπόν, είναι αυτή. Να ζητήσουμε, όχι να έρθουν οι ΕΛΜΕ που ακούστηκε να μιλήσουν εδώ. Εντάξει, αυτό είναι μια συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Να έρθουν οι εκπρόσωποι των Ινστιτούτων των διαφόρων φορέων.
Οι αντιδράσεις των Βουλευτών
Στην πρόταση του Νίκου Φίλη πρώτος αντέδρασε ο  Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τριαντάφυλλος Μηταφίδης   ο οποίος θύμισε στον πρώην υπουργό Παιδείας   ότι:
- Οι  εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν πραγματοποιήσει επανειλημμένως εκπαιδευτικά συνέδρια και έχουν καταθέσει προτάσεις προς τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του πουργείου Παιδείας.
- Μάλιστα σε αυτά τα εκπαιδευτικά συνέδρια έχουν συμμετάσχει αρκετοί από τους νυν, που βρίσκονται σε επιτελικές θέσεις στα υπουργεία, αλλά και ακαδημαϊκοί.
-Δεν μπορούμε να έχουμε αυτόν το «μεταφυσικό» διαχωρισμό, από δω είναι ο εκπαιδευτικός και από κει είναι ο συνδικαλιστής.
-Τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών δεν ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με τα εργασιακά, αλλά με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, διότι ταυτόχρονα είναι και οι δάσκαλοι της τάξης, όπως αυτός που σας μιλά.
Ο Γ. Στέφος
Αμεσα αντέδρασε και ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Στέφος, λέγοντας τα εξής:
-Θα ήθελα να σκεφτούμε λίγο, ότι όλες οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που έγιναν μετά τη Μεταπολίτευση, κατά τεκμήριο έχουν αποτύχει.
-Όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις, όσες φορές ψηφίστηκαν από την Ελληνική Βουλή, προηγουμένως δεν είχαν συζητηθεί με αυτούς, που καλούνται συχνά να τις εφαρμόσουν.
-Αυτοί που καλούνται συχνά να τις εφαρμόσουν, εκτός από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, είναι και οι γονείς, με έναν έμμεσο τρόπο.
-Η εκπαιδευτική οικογένεια στην Ελλάδα, στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αν δούμε συνολικά το θέμα, που πρόκειται να συζητήσουμε, αφορά περίπου 130.000 εκπαιδευτικούς.
- Είναι έως αδιανόητο, κατά τη γνώμη μου, να μη συζητήσουμε με αυτούς.
-Θα έλεγα, μάλιστα, ότι εάν υπάρχει τρόπος - αυτή τη στιγμή δεν είμαι έτοιμος, αλλά επιφυλάσσομαι να το κάνω πολύ γρήγορα - ενδεχομένως θα είχε ενδιαφέρον να ακούσουμε και τους μαθητές του λυκείου, αυτούς τους μαθητές, που εμείς νομοθετήσαμε πριν από λίγο καιρό να ψηφίζουν και να αποφασίζουν για τις τύχες αυτής της χώρας.
-Προεκτείνοντας, λοιπόν, τη σκέψη μου σας λέω ότι είναι αδύνατον να μη συζητήσουμε μια ενδεχόμενη αλλαγή ή μεταρρύθμιση, διότι αυτό το οποίο επιχειρείται αυτή τη στιγμή εντάσσεται σ' ένα ευρύτερο, γενικότερο πλαίσιο, μεγαλύτερο από τις αλλαγές στο λύκειο, με αυτούς που στην ουσία θα είναι οι αποδέκτες αυτής της μεταρρύθμισης.
Ο Θ. Μουμουλίδης
Με τα όσα είπε ο κ. Στέφος συμφώνησε απόλυτα και ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θέμης Μουμουλίδης, σημειώνοντας τα εξής:
-Με αφορμή αυτά που είπε ο κ. Στέφος, με τον οποίο συμφωνώ απολύτως, ο οποίος βάζει σε μια άλλη διάσταση στο θέμα της μεταρρύθμισης, θέλω να πω ότι, όταν μιλάμε για μεταρρύθμιση, προφανώς οφείλουμε να την αντιμετωπίσουμε ως μια διαδικασία, η οποία θα έχει έναν ουσιαστικό διάλογο, που απευθύνεται στους άμεσα ενδιαφερόμενους, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι κυρίως οι μαθητές και οι οικογένειες και βεβαίως εκπαιδευτική κοινότητα.
- Καταλαβαίνω την διαδικασία την Κοινοβουλευτική η οποία πρέπει να είναι σε δύο, τρεις ή τέσσερις δεν ξέρω πόσες συνεδριάσεις.
- Νομίζω όμως ότι το Υπουργείο πρέπει να επιχειρήσει και πρέπει να τολμήσει ακόμη περισσότερο εφόσον σε αυτόν τον διάλογο μιας και φαίνεται πως υπάρχει  διάθεση συναίνεσης από την πλειοψηφία των Κομμάτων του Κοινοβουλίου.
- Θα έπρεπε να τολμήσουμε κύριε Υπουργέ να πάμε στους εκπαιδευτικούς ανά Περιφέρεια με τον τρόπο που το Υπουργείο θα ορίσει.
- Το πόρισμα κάθε Περιφέρειας -ή γνώμες ή απόψεις που θα ακουστούν- νομίζω ότι θα είναι πάρα πολύ χρήσιμο για τους Κοινοβουλευτικούς να το επεξεργαστούν και τελικά να συνθέσουν μια πιο διαχρονική, όσο μπορεί να υπάρχει διαχρονική, μακροπρόθεσμη μεταρρύθμιση σε ζητήματα Παιδείας.
- Γιατί όλα αυτά (τα θέματα) κάνουν έναν κύκλο και κάθε δεκαετία, δεκαπενταετία ή εικοσαετία χρειάζεται πάλι μια καινούργια μεταρρύθμιση, διότι οι κοινωνίες εξελίσσονται.
-Άρα λοιπόν η πρόταση- σε αυτό που προηγουμένως είπε ο Γιάννης Στέφος -είναι πολύ γοητευτική πολύ τολμηρή θα έλεγα και πολύ ουσιαστική σε ό,τι αφορά τον διάλογο.
-Το να απευθυνθούμε δηλαδή με τον τρόπο που το Υπουργείο θα επιλέξει στην «πηγή» παραγωγής πρότασης που είναι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, αν θέλετε ακόμη και οι γονείς.
-Και θα πρέπει να γίνει με έναν τρόπο απλό και ουσιαστικό.
-Νομίζω πως από εκεί θα έχουμε και τις σημαντικότερες προτάσεις.

Με το Ν. Φίλη συμφώνησε η Βουλευτής  του ΣΥΡΙΖΑ  Αννα Βαγενά
Με την πρόταση του Νίκου Φίλη συμφώνησε η Βουλευτής  του ΣΥΡΙΖΑ  Αννα Βαγενά , η οποία είπε τα εξής:
-Φοβάμαι πως με όλη αυτή- δεν έχω κάτι προσωπικά με τους συνδικαλιστές- την εμπλοκή των φορέων,  θέλω δηλαδή να πω, ότι με αυτό το «σύστημα»  εδώ και χρόνια  παράγεται το ίδιο αποτέλεσμα: Έρχονται κάποιοι άνθρωποι εδώ λένε τα ίδια με έναν στείρο λόγο από ό,τι τους έχω παρακολουθήσει. Και στο τέλος δεν βγαίνει κανένα αποτέλεσμα.
-Πιστεύω ότι πρέπει να είμαστε πιο τολμηροί και πως θα πρέπει να πάμε σε αυτό που είπαν, δηλαδή την βάση, δηλαδή στους απλούς καθηγητές.
-Σε αυτούς τους ανθρώπους που βιώνουν κάθε μέρα το πρόβλημα της εκπαίδευσης μακριά από συνδικαλιστικές ομπρέλες και καλύμματα για τα οποία ξέρουμε πως καθοδηγούν τα πράγματα καθώς και πόσο ψεύτικος  είναι ο λόγος που ακούγεται τις περισσότερες φορές.
-Προτείνω λοιπόν να πάμε στην βάση, δηλαδή στους απλούς καθηγητές, στους απλούς εκπαιδευτικούς και βεβαίως στους μαθητές και στους γονείς τους.
-Και κυρίως στους μαθητές γιατί και οι γονείς είναι εγκλωβισμένοι σε άλλη σκέψη που τους την έχουν «φορέσει» χρόνια τώρα. Αυτό ήθελα να πω.
Η Φ. Βάκη
Η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Φωτεινή Βάκη είπε μεταξύ άλλων:
 -Νομίζω, ότι είναι ένα «βουβό» αίτημα όλης της κοινωνίας. Ας την αφουγκραστούμε, λοιπόν, και να διασφαλίσουμε κάποιες θεσμικές δικλίδες.
-Θα πρότεινα, λοιπόν, ας κληθούν αμφότεροι και να μην λοιδορούμε συνεχεία τους συνδικαλιστές, να πω και το εξής: Σε όλα αυτά τα προηγούμενα «πέτρινα» χρόνια, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, υπήρχαν συνδικαλιστές που μπήκαν στην «πρώτη γραμμή» και με πολύ μεγάλο προσωπικό κόστος και υπερασπίστηκαν συναδέλφους τους, τότε που καταργήθηκαν οι 2500 Ειδικότητες και τα ΕΠΑΛ και τα ΕΠΑΣ και στα πανεπιστήμια και άνθρωποι οι οποίοι είχαν ένα πολύ πλούσιο βιογραφικό σημείωμα.
-Ας κληθούν, λοιπόν, και οι μεν και θεωρώ, ότι πρέπει να διευρυνθεί όσο το δυνατόν η συζήτηση με φορείς για να κάνουμε μια ουσιαστική συζήτηση.
-Χωρίς στείρες αντιπαραθέσεις, καλόπιστα και με ανιδιοτέλεια, ακούγοντας επαναλαμβάνω, ένα αίτημα της κοινωνίας.
-Το αίτημα της κοινωνίας είναι ότι η κατάσταση στο Λύκειο, τουλάχιστον, δεν πάει άλλο και χρειάζονται κάποιες αλλαγές και με νηφαλιότητα, συνάδελφοι.
Η Μ. Τζούφη
Η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη, τόνισε τα εξής:
-Δεν  κατάλαβα αυτήν την περίφημη διάκριση από εδώ οι κακοί συνδικαλιστές, από εκεί οι καλοί φορείς.
-Ο καθένας έχει ένα διαφορετικό ρόλο και εν πάση περιπτώσει από ό,τι ξέρω οι συνδικαλιστικοί φορείς είναι δημοκρατικά εκλεγμένοι από μάζες συναδέλφων μας και εν πάση περιπτώσει, τι συζητάμε αυτή τη στιγμή;
-Την κατάργηση του συνδικαλιστικού κινήματος ως μη αντιπροσωπευτικού; Δεν έχω καταλάβει ακριβώς αυτή τη στιγμή τη συζητούμε;
-Επιπλέον, έχει γίνει μια πολύ μεγάλη διαδικασία εάν δεν απατάει η μνήμη μου, στο χρόνο αυτό που βρίσκομαι στη Βουλή, όπου συμμετείχαν και οι συνδικαλιστικοί φορείς, συμμετείχαν και τα ινστιτούτα, συμμετείχαν και από το εξωτερικό, ακούσαμε εδώ και την άποψη της Φιλανδίας δια των Πρεσβευτών και της Ουκρανίας και της Ελβετίας, σε μακρές συνεδρίασης για να πάρουμε όλο αυτό το απόσταγμα και επιπλέον, εάν δεν απατάει η μνήμη μου, είχε γίνει και μια μεγάλη προσπάθεια από το Υπουργείο, που ήταν μερικώς επιτυχημένη να κατεβεί στο αδιαμεσολάβητο κοινό.
-Να γίνουν δηλαδή συγκεντρώσεις στα Σχολεία, κοντά στους μαθητές, στα Λύκεια, κάποια απέτυχαν, κάποια δεν πέτυχαν, άρα, υπάρχει ένα δεδικασμένο μιας μακράς διαδικασίας και τώρα καλούμαστε εν της πράγμασι σε ένα συγκεκριμένο πράγμα, που είναι, μπορούμε να αλλάξουμε κάποια πράγματα στο Λύκειο;
-Μπορούμε αλήθεια να βρούμε ένα καλύτερο σύστημα εισαγωγής των παιδιών, που να απαντά στις ανάγκες των καιρών; Αυτό είναι το ερώτημα, όλα τα άλλα νομίζω ότι τα έχουμε απαντήσει και προφανώς δεν μπορούμε να πάμε σε εξαιρέσεις και αποκλεισμούς.
Διευκρινίσεις Ν. Φίλη
Μετά τις αντιδράσεις των Βουλευτών ο Νίκος Φίλης έκανε τις ακόλουθες διευκρινίσεις:
- Δημιουργήθηκε μια λανθασμένη εντύπωση, η ΟΛΜΕ δεν εκπροσωπείτε διά του Διοικητικού Συμβουλίου, έχει και άλλα όργανα, τα ινστιτούτα τα οποία αναφέρθηκα, το Κέντρο Τεκμηρίωσης, το ίδιο και η ΔΟΕ και η ΟΙΕΛΕ, είναι οργανικά μέρη της ομοσπονδίας εκπαιδευτικών, δεν είναι κάτι άλλο, δεν είναι από εδώ οι συνδικαλιστές και από εκεί οι ειδήμονες, είναι οργανικά μέρη.
-Όταν συζητάμε για μισθολογικά ζητήματα, βεβαίως, προφανώς είναι μια αμιγώς συνδικαλιστική εκπροσώπηση και μιλάμε με τη Διοίκηση.
-Όταν μιλάμε για θέματα που αφορούν ευρύτερη εκπαιδευτική πολιτική και χρειάζεται μια εις βάθος συζήτηση, είναι λογικό να επιδιώκουμε ένα διάλογο με το Ινστιτούτο, που έχει κάθε Ομοσπονδία και όπου μέσα από συνέδρια και διάλογο ευρύτερο στην κοινωνία διατυπώνει κάθε φορά έναν πλούσιο προβληματισμό.
-Αυτό είναι το πρώτο.
-Το δεύτερο είναι το εξής.
Μπορεί να μη μας αρέσει, αλλά όπως συμβαίνει σε όλο τον συνδικαλισμό έτσι και στο χώρο των εκπαιδευτικών υπάρχει μια κρίση εκπροσώπησης.
-Δεν σημαίνει, ότι όλος ο συνδικαλισμός δεν πάει καλά και ειδικά στους εκπαιδευτικούς πηγαίνει άριστα.
-Άρα, λοιπόν, χωρίς να θέλω να μειώσω κανέναν, υπάρχει ένα θέμα να ακουστεί και η  γνώμη αδιαμεσολάβητα, όπως ορθά είπε και η συνάδελφος κυρία Τζούφη νωρίτερα, των εκπαιδευτικών.
-Θα ήταν καλό να επιδιώξουμε τέτοιες συζητήσεις.
-Πέρυσι που επιδιώξαμε, αλλού έγιναν, αλλού δεν έγιναν και όπου έγιναν, είχαν πολύ καλό αποτέλεσμα.
-Σχετικά με τους μαθητές να σκεφτούμε μια διαδικασία να μιλήσουν οι μαθητές, αλλά αυτό βεβαίως πρέπει να το δούμε, ώστε η εκπροσώπηση των μαθητών να είναι με έναν αυθεντικό τρόπο και στη βάση των βιωμάτων τους.
-Βεβαίως, ξεχάσαμε από τη συζήτηση ένα μεγάλο κλάδο εκπαιδευτικών, που θέλω να πω ανοιχτά, ότι αρκετές φορές έχει συκοφαντηθεί και ομιλώ για το χώρο των φροντιστών.
-Τους καλέσαμε;
-Εντάξει, τότε, γιατί διαδραματίζουν και αυτοί ρόλο στην εκπαίδευση.
Υφ. Παιδείας: Θα κληθούν και οι συνδικαλιστές στη Βουλή
Θα κληθούν και οι συνδικαλιστές στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκης, απαντώντας στην πρόταση του πρώην υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη να μην κληθούν τα ΔΣ της ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ και ΔΟΕ.
Συγκεκριμένα ο υφ. Παιδείας, είπε τα εξής:
-Απ' ό,τι φαίνεται δεν ήταν στην πρόθεση κανενός από τους συναδέλφους βουλευτές και βουλευτίνες να αποκλειστεί οποιοσδήποτε φορέας.
-Ίσα ίσα και η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, αλλά και η πρόθεση όλων των μελών της Επιτροπής, απ' ό,τι ακούστηκε εδώ, είναι ο διάλογος να είναι ευρύτατος, να ακουστούν όλοι και η κοινωνία και όλοι και εμείς θα κρίνουν ποιος από τους καλεσμένους μας θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και ποιος θα αρθρώσει έναν αμιγώς συντεχνιακό ή  συνδικαλιστικό λόγο.
-Και δεν είναι μόνο οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών που θα κριθούν, θα κριθούν όλοι οι φορείς.
- Γιατί, όπως, νομίζω πολύ σωστά, επισήμανε ένας συνάδελφος νωρίτερα και άλλοι επιστημονικοί φορείς πολλές φορές εκφράζουν ένα λόγο που δεν είναι κυρίως επιστημονικός αλλά υποκρύπτει έντονο συντεχνιασμό.
- Όλοι, λοιπόν και εμείς και εσείς και οι καλεσμένοι μας θα κριθούν από το λόγο που θα εκφέρουν.
- Άλλωστε ο κάθε φορέας μπορεί να επιλέξει με ποιο τρόπο και από ποια φυσικά πρόσωπα θα εκπροσωπηθεί.
- Οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών έχουν επιστημονικά κέντρα μελετών, ινστιτούτα και μπορούν κάλλιστα να εκπροσωπηθούν είτε από τα προεδρεία τους, είτε από εκπροσώπους των επιστημονικών τους ινστιτούτων, είτε από ένα συνδυασμό αυτών των φορέων.
-Η πρόθεση, λοιπόν, είναι να ακουστούν όλοι και βεβαίως να κριθούν όλοι και να καταλήξουμε, ως πολιτική ηγεσία βεβαίως σε ένα κείμενο, που θα πάρει τη μορφή κάποια στιγμή ενός σχεδίου.
-Και αυτό «το κάποια στιγμή» δεν μπορεί, να είναι στο πολύ μακρινό μέλλον.
- Μέσα από ένα δομημένο διάλογο με άνεση βεβαίως, αλλά που θα έχει και ένα όριο, να καταλήξουμε και να προχωρήσουμε στη νομοθέτηση. Ευχαριστώ πολύ. 
 ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεν υπάρχουν σχόλια: